- ons 25 aug 2010, 19:58
Jag håller inte med i allt du säger, men är heller inte så fullt insatt i de siffror du anger.
Det största problemet med de rödgrönas utspel är att de endast angriper alliansen, utan att tala om vad de själva ska göra, och hur de ska göra det.
Alltid när vänstersidan ska göra en satsning på något så innefattar det skattehöjningar, och den lösningen funkar inte längre i det samhälle vi har.
Men du vill starta eget säger du, tror du verkligen att de rödgröna kommer att premiera något för det. De brukar ju inte direkt gilla egenföretagare..? I så fall är det ju rätt historiskt över det hela.
Jag skulle också vilja ha eget, detta är också rätt historiskt då jag alltid ansett att det inte lönar sig samt att man verkar måste jobba 7 dagar/veckan. Men nu skulle jag kunna tänka mig det.. :D
Michaelvecel skrev:Väl formulerat svar, tummen upp.Om du gav mig tummen upp, så tackar jag för det. :)
Jag röstar på Rödgrönt för att jag är för välfärden och att folk ska ha ett jobb att gå till. Jag tror på investeringar så att fler jobb och praktikplatser kan skapas, minst 100000 st. Sverige har för tillfället en av Europas högsta arbetslöshet inom ungdomen. Att avskaffa aktivitetsförbudet, och arbetsgivaravgiften för den som anställer en ungdom är nåt jag tror på. Att minska skatterna för småföretagen är också nåt jag tror hårt på, då jag själv är sugen på att ha ett eget företag. Alliansen vill sänka skatterna ytterliggare, För att spara 100 miljarder kronor krävs att nära var tionde anställd i alla skattefinansierade verksamheter sägs upp. I den offentliga sektorn motsvarar det ungefär 12 000 lärare och 14 000 undersköterskor och 1 500 poliser och så vidare. Sammanlagt handlar det om omkring 100 000 anställda, vilket inte känns så bra, jag väljer hellre välfärd en skattesänkningar. I miljösyn så har Rödgrönt planerat detta med Lastbilar, att deras kilometer skatt inte ska införas förrän 2013, och de skattepengarna ska gå till infrastruktur. Och för oss som bilpendlar, jag åker 22 mil T/R varje dag så kommer reseavdraget höjas, och med 1500 mil/ år så blir det inte många extra kronor att lägga på bränsle.
Därför röstar jag på Socialdemokraterna.
Jag håller inte med i allt du säger, men är heller inte så fullt insatt i de siffror du anger.
Det största problemet med de rödgrönas utspel är att de endast angriper alliansen, utan att tala om vad de själva ska göra, och hur de ska göra det.
Alltid när vänstersidan ska göra en satsning på något så innefattar det skattehöjningar, och den lösningen funkar inte längre i det samhälle vi har.
Men du vill starta eget säger du, tror du verkligen att de rödgröna kommer att premiera något för det. De brukar ju inte direkt gilla egenföretagare..? I så fall är det ju rätt historiskt över det hela.
Jag skulle också vilja ha eget, detta är också rätt historiskt då jag alltid ansett att det inte lönar sig samt att man verkar måste jobba 7 dagar/veckan. Men nu skulle jag kunna tänka mig det.. :D
Divide et impera