- sön 22 aug 2010, 20:38
Nu har man kört åter några mil, 50 mil (high chaparral) Tyvärr så finns dessa slirningar kvar, har även fått denna slirning/tvekning mellan andra växlingar än 2:an till 3:an. Tycker att efter uppgradering av växellådan har växlingarna blivit mer veliga, känns som om bilen har svårt att välja vilken växel den skall ha. T.ex. när man kör i 6:an runt 90 km/h så varierar varvtalet ett antal hundra upp och ner i mellan åt utan att växla. Ett annat konstigt fenomen är när man tex. kör i en uppförbacke och sakta, sakta ökar gasen, så bara ökar varvet/sliret och inte hastigheten och ibland när jag lurar den så här kan den börja hacka eller så tillslut växlar den ner. När den börjar att hacka, känns det som om man kör på de där mittensträcken som är urgröpade, hela bilen hoppar, och för att få den sluta hacka/hoppa så måste jag släppa på gasen.
Bör tillägga att jag kan inget om hur denna växellåda fungerar, så kanske några av dessa saker jag försöker att förklarar är normala?
Kan det vara något annat än växellådan kanske?
Bör tillägga att jag kan inget om hur denna växellåda fungerar, så kanske några av dessa saker jag försöker att förklarar är normala?
Kan det vara något annat än växellådan kanske?

- By ftxknugen