PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av solitus
Min dörr är skapligt glapp i gångjärnen, och jag tänkte prova med att slå i en ny sprint. Minns inte om man slår ur sprinten uppåt, eller nedåt. har testat att slå med ett don både nedåt och uppåt men den rör sig inte. någon som minns vilket håll den den skall bort åt?. (har för mig det skall vara uppåt, men det var 15 år sedan jag gjorde detta så minnet sviker)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag undrar om du inte är tvungen att byta gångjärn, men jag kan ha fel.

Mvh GK
av solitus
Kan mycket väl vara så att det inte hjälper med sprinten. har dock lyckats med detta en gång för rackarns länge sedan. Men får jag inte bort gamla sprinten kanske det inte finns så mycket annat att göra än att byta gångjärnen.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Finns sprintarna som reservdel så kan dom väl bytas. Ren logik säger nog att dom skall slås ut uppåt eftersom dom borde slagits in uppifrån. Om du vill prova att få ur sprinten så är det kanske bäst att demontera gångjärnet och arbeta med det i ett skruvstäd eller annat lämpligt.

LLLLYCKA TILL GK
av Amarace
Är väl enklast att helt enkelt byta gångjärn, ta från en bakdörr från en 4-dörrars, dom brukar var lite nött, o tar du från en 240 får du ju dörrstoppen inbyggd dessutom.

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]