Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PerJa
Följande gäller 945 GL 1993 med AC.

Har läst igenom massor av trådar, men är lite för mycket nybörjare för att vara säker på min sak.

Min kupéfläkt lade av igår på alla lägen. Tror jag har fått bort fläkt och motor, se bild.
Bild

Jag har matat fläkten direkt med 12v och det händer ingenting. Betyder det att fläkten då utom rimligt tvivel är trasig?

Löser jag problemet genom att köpa en sån här? http://www.skruvat.se/Kupeflakt-P10124.aspx
Se om du kan öppna motorhuset till fläkten och se om det kanske bara är ett kabelbrott som kan repareras annars är nog Skruvats fläkt vad du behöver.

Mvh GK
av PerJa
Tack för svaret. En kabel var lite skavd, men det kan ha hänt när jag öppnade fläkten, krävdes en del våld. Ska löda den ikväll så får vi se, om det inte funkar vet jag ju vad jag behöver göra.
av jaymzz
Lånar tråden lite, men hur gjorde du för att få bort fläktmotorn? Köpte mig en 945 -93 idag som inte fläkten funkar på och det är även AC i min bil.
av PerJa
Oj, missade visst din fråga, förmodar att du löst det nu efter så här lång tid. Men jag kan ju ändå svara på var jag gjorde. Jag tog isär fläkten med våld (fick den att fungera), men kunde då inte få ihop den riktigt bra. Så jag köpte en ny. Nu funkar det fint iaf :)

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]