NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pippolei
dali skrev:Jag körde min S40N T5 -04 på 0,85 blandat, med automatlåda (geartronic). Mycket pendlingsmil, 90% landsväg.
Det skulle jag iofs kunna matcha.

Min drar ca 0,74l/mil på landsväg/trafikled.
Användarvisningsbild
av stooges
Kom igen nu!
Ni snackar ju bara bränsleförbrukning hela tiden.
Har kört Suburban en gång i tiden så allt som drar mindre än den är bra...............
Skämt å sido..... men tanken rymde 160 liter och räckte i 90 mil....
Ingen som har något bra att veta på en "lågmilare" ?
Att kamrem och hjul lager kommer fattar jag men http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=18&w=3
Här är objektet (hoppas länk funkar)
Vad kollar man på en T5?
av Pippolei
Den är ju en av de tidigare V50 som byggdes, vilket brukar tyda på många s k barn sjukdomar.
De brukar iofs vara fixade efter ett par år och några tusen mil, men man vet aldrig.
Sök lite på trådar som handlar om detta så vet du vad du ska kolla efter.

Det jag störde mig mycket på hos min bil var att det INTE fanns nyckel-avstängning för airbagen på passagerarsidan. Nu kan jag inte montera min bilbarnstol där utan få ha den i baksätet, alternativt betala 4500:- för att stänga av den hos volvo.
Så kolla om det finns om du har kids....

Jag hade gärna satt in ett BSR trimm i min egen bil, men jag tycker ändå man blir lite nervös om man ska köpa en beg. bil som varit trimmad.
Annars så är ju CD-växlare ett plus :)
av Lazy
Pippolei skrev:
Ynot skrev:Jag har njutit 1500mil med min V50 T5 och bensinförbrukningen (ej via färddatorn) ligger nu på:
snål körning= 0,74
normal körning= 0,82
snabbare körning=1,1

Förbrukningen minskade något efter effektoptimeringen från Polestar :D
Har du manuell växellåda??

Min förbrukning med automatare är ungefär:
snål körning= 0,96
normal körning= 1,1
snabbare körning=1,3

Då kör jag en liten del motorväg och resten stad (typ 2,5mil/dag)
Jag har super-ECO tryck i däcken (3.0 bar) och kör alltid med motorvärmare under 10+ grader
Jag kör manuellt på 98oktan och förbrukningen är uppmätt på stad-lands och motorvägar blandat.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]