Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sofielindstrom
Hej...

Vi funderar på att köpa en beg. volvo 855. Finns det någon på denna eminenta hemsida som kan ge oss lite tips och förslag.

Vi är ute efter en kombi som inte har gått mer än 15 000 mil och gärna har en motor på 170 hk ... eller är det ngn anna motor som är bättre? Motorn ska helst inte dra mer än litern.

Tacksam för hjälp !! :D

Sofie o Micke
av liteman
Hitta en svensksåld 855 med mindre än 15000 mil på mätaren blirs svårt. Och dom importerade som nästan alltid visar runt 12000 på mätaren är nog inte så mycket att hänga i granen. Visst finns det fina import bilar men tro bara inte på mätarställningen. Ang förbrukning är det högerfoten som styr. Jag ligger i 110 på motorvägen å snittar 0,75-0.8 liter/mil med min 854 Turbo, men trycker jag så säger det swoosch i tanken.
140 hästarn har mer bottenvrid än 170 hästarn, enligt mej är 140hästarn mer lämplig för låg förbrukning med mycket stadskörning.
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
tro heller inte på sv-sålda lågmilare om du inte gör en riktig kontroll innan köpet.
En importare kan var ett minst lika bara köp.Blir så trött på att höra att alla importare är skruvade.En bil består av plåt plast och lite annat skit så gå efter skick och magkänslan.
av liteman
har inte sagt att alla imorterade e skruvade.

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]