Hej igen,
nu delar jag inte din åssikt igen. Ta det inte personligt bara.

Surkart skrev:Skylten har alltså två motstridiga budskap om parkeringstid: 1/3 timmar vardagar och 24 timmar "Alla dagar".
Men...
- jag stöder absolutjoxs skrivelse/ förslag om att det skulle bli bättre om skyltarna "Alla dagar" och "P-skiva erfordras" byter plats. Alternativt att P-skiva skulle stå som första tilläggstavla, dvs direkt under P då man måste ha P-skiva för att överhuvudtaget få stå där.
- om det inte hade stått "Alla dagar" på tilläggstavlan, så hade du fått stå mer än 1 resp. 3 timmar på exempelvis lördagar, då det är "dag före söndag".
- då det står "Alla dagar", så omfattar detta alla dagar, även lördagar och söndagar.
- dessutom så omfattar ju tidsangivelserna hela dygnet, från 06-18 och 18-06. Så där kan man aldrig stå i 24 timmar hur du än vrider och vänder på det..
Men du skrev något om att Carpark hade ändrat skyltsättningen nu, så att tidsangivelserna + alla dagar + p-skiveinformationen var i samma ram? Detta är till det bättre, men detta är inte nödvändigt att ha dem alla i samma ram OM man sätter tilläggstavlorna i rätt följd.
Men för att besvara din sista fråga i föregående inlägg
Surkart skrev:Eftersom du började med tomtparksövervakning, tycker du att du då fick adekvat utbildning för ditt jobb? Jag tänker på att LKOP föreskriver att den som övervakar parkeringen ska ha "för ändamålet lämplig utbildning".
Så svarar jag nej på den. Den utbildningen jag fick för tomtmarksjobbet kändes som "ett skämt" i jämförelse med utbildningen som var i 6 veckor för den kommunala delen.
När vi nu är inne på P-skivor, så undrar jag vad du säger om denna skyltsättning. Är den skyltad i enlighet med LKOP? Den finns förövrigt i Husby Centrum i nordvästra Stockholm.
Min lösning:
Mellan 08-24;
- skall man lösa en biljett. Dock, anser jag att P-skivan fungerar som biljett mellan kl. 08-22, om man högst ska så där i 60 minuter. Ska man stå längre än 60 minuter mellan klockan 08-22 får man hoppa upp till ruta 1 igen och lösa en biljett.
Mellan 22-24;
gäller bara första tilläggstavlan, dvs man måste ha en giltig biljett för att överhuvudtaget får parkera där.
Mellan 24-08;
- är det "fri" parkering i mån av plats.
Är vi överrens om detta eller finns det fler bud? :?: