Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Jag var på väg att göra något drastiskt när en halvvild katt började lämna fotspår på bilen och skithögar där man ska gå. Men sen jag har sett att den tar råttor här så har den fått amnesti tills vidare :)
Sen så verkar den föredra den svarta bilen och den är jag inte så noga med.
av bjorn_and
NCR skrev:
Addekarlsson skrev:
NCR skrev: Jag rekommenderade i och för sig inte nånting utan berättade bara vad som (enl honom) hade hänt.

Hade det varit jag hade jag bara skjutit den, mkt mer humant.
Så får man se till vilken smiley det är efter texten oxå tycker jag... En :???: säger mig att man inte gillade tilltaget, men jag kan ju tolka det fel... :roll:

Men men, nog om detta nu, använd inte glykol på katten, det resulterar bara i trassel....
Over and out.

Mvh/ Adde
Nej precis, jag tyckte det var dumt att göra på det sättet ja. Förstår inte hur det kan finnas utrymme för missförstånd eftersom jag, precis som du själv säger använde den smilyn.

Jaja, nog sagt om detta.
Jag ber om ursäkt, jag noterade inte ens smileyn. Jag slog i taket eftersom jag har varit med om så fruktansvärt mycket intolerans beträffande djur i allmänhet. Man blir förvånad vilka sadister det finns här i världen (inget ont mot dig NCR, det gäller säkert inte dig.)

Allt gott
Björn
av Stortomten
Gå till kattens ägares bil med händerna fulla av lera och grus - Sen gosar du lite med motorhuven och taket på dennes bil.

En parentes - Katter utan halsband räknas enligt lagen som förvildade....
av matzen10
Katter är lite som fåglar; finns många, är svåra att att få bort, gör nytta.
Kanske ska man lära sig leva med dom?
Har tre katter på gatan som, ibland, använder bilen som gångväg eller värmekälla på vintern. Visst, det blir lite avtryck men inga repor. Däremot tycker jag inte om fågeltreck på bilen! Det fräter rätt bra..

Och som sagt; katter håller en del skadedjur borta vilket torde vara tacksamt.

M V H
---> Matz
av EvilEd
matzen10 skrev:Katter är lite som fåglar; finns många, är svåra att att få bort, gör nytta.
Har tre katter på gatan som, ibland, använder bilen som gångväg eller värmekälla på vintern. Visst, det blir lite avtryck men inga repor. Däremot tycker jag inte om fågeltreck på bilen! Det fräter rätt bra..

M V H
---> Matz
Om det bara vore lite skit hade jag inte brytt mig men det blir alltid repor
när katterna har varit på huven, nu sist vet jag inte om dom hade fest
på huven eller nåt men det blev hur många repor som helst.

/ed
Användarvisningsbild
av T.B
Jag har ett tips som är helt ofarligt för katterna och bilarna.
Receptet består av ättiksprit 24% som du spär ut med vatten
så det blir 1/2 liter vätska.
Detta häller du i små doser runt hela bilen.
Hållbart till nästa gång det regnar och katterna tycker
väldigt illa om lukten.
av matzen10
EvilEd skrev:
matzen10 skrev:Katter är lite som fåglar; finns många, är svåra att att få bort, gör nytta.

M V H
---> Matz
Om det bara vore lite skit hade jag inte brytt mig men det blir alltid repor
när katterna har varit på huven, nu sist vet jag inte om dom hade fest
på huven eller nåt men det blev hur många repor som helst.

/ed
Åfaan..Hmm..Där går ju en gräns, faktiskt. Man ska alltid skicka ut lappar i brevlådan för att annonsera sin fest!

Men det där med ättika lät ju bra! Eftersom katter är vanedjur så kommer dom till slut att undvika bilen. Alltså efter upprepade uthällningar så ska det dröja innan de vågar sig i närheten. Ska prova detta! Lycka till du med, Ed.

---< Matz
av jbl
Ja det är ett otyg med dessa katter.

Jag tillbreingade 12 timmar med att polera och lackförsegla bilen. Tre dar senare hade en katt varit på bilen. Det blir visst repor om dom har som denna katt haft jord grus i tassarna.

Jagade denna katt i en timme i vårat flerbilsgarage utan att lyckas få ut den.

Ringde vår fastighetsskötare och han lyckades få ut den som tur var.
av haxpet
Ja, katter kan va söta ibland, men så fort dom klättrar på bilen så ser jag rött. Och ofta så är katterna intresserade av att hoppa upp på bilen när den är ren.

Är inne på min andra svarta bil nu och jag tycker inte om att hitta fotspår över huv, vindruta och tak. Men dom föredrog att sitta på den gamla S60 än den nya V70N, så nu har jag inte samma problem längre. Men jag brukar försöka bete mej hotfult mot katter när dom är i närheten av bilen så att dom förhoppningsvis lär sej vart dom inte ska gå.

Har annars inget emot katter, bara när dom sitter på bilen.
av Frille

M V H
---> Matz
Att dom stryker runt på tomten kan jag leva med men när dom är på bilen får de vara nog.
En hal bil gör att katten gärna fäller ut sina små klor för att få fäste när dom ska upp på bilen.Sen om nån skrämmer den gör den mer än gärna en burnout på huven och små fina repor uppstår.
De tipps jag har hört är vitpeppar på bilen men de är nog ingen höjdare för lacken.
Och ett som ska fungera är T-röd blandat med lite vatten och spraya de runt bilen,ska tydligen bli nån lukt dom inte gillar.Håller ju också bara tills de kommer en regnskur sen får man lägga ut en ny dos.
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]