Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zell
Har ni några förslag? :mrgreen:

Morsan har haft stående rader på lotto/keno hur många år som helst nu, tror den totala summan ligger på minus fortfarande.
Hästar, där känns det som att man kan ha lite mer chans att vinna, om man är insatt, kan stå vid stallen och kika på hästarnas dagliga status o.s.v., men vem fan har tid och ork med det. (plus att jag inte bor i närheten av någon travbana)
Jobba gör man som ett as, men man är glad om man har pengar till mat hela månaden. Alternativa jobb i området är inte att tala om på en ort, inkl. byar runt, på 4000 pers och 14 mil till närmsta större stad.

Så vad är era tips till välstånd?
av Lövet
Det finns 3 gemensamma nämnare hos nästan varenda rik person

Jobba röven av sig
Intellekt
Tur

Den tredje är lite småjobbig att fixa på egen hand.
av Larzan
Du hittar en äldre person, gör denne lycklig, bit ihop ett tag och hoppas på det bästa efter tag, ett arv... ;)

Annars är det nog, skola, skola, utbildning, utbildning, arbete och åter arbete.
Användarvisningsbild
av Zell
haha, ja.. kvinnorna är ett stort minus i bankboken :)
Jag själv behöver inte framstå som rik alls, bara ha råd med saker i större utsträckning än vad jag har nu (typ inget alls).
Fast samtidigt vet man ju aldrig hur man skulle reagera på mängder av pengar, vissa slår det ju runt för helt..

Ja, tur är ju något inte jag är begåvad med.. så det kan ju bli lite kärvt...
Användarvisningsbild
av Ticken
Investera på rätt sätt är ju en beprövad metod.. Men det lär ju krävas ett fett start kapital och någon som vet vad dom pysslar med..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Zell
Så för att bli rik måste man vara rik
fasen, jag visste att det var en hake med det hela.. :)
av kottskrapa
Själv så hoppas jag på lottot :P

Men om man ser på program på discovery etc. om otroligt rika så har de alla satt ett mål och verkligen satsat helhjärtat på de..
Användarvisningsbild
av opA
Köp en trisslott i veckan...25 kr á 100 kr i månaden har väl folk över för att eventuellt kunna få sig en slant :P :D

Skulle inte säga nej till 50.000 kr i månaden i 25 år t.ex.
Användarvisningsbild
av Ticken
Sen finns det ju såklart lite mer tvivelaktiga metoder för att bli rik.. Tillexempel kan man råna banker eller trycka egna sedlar.

Men då finns ju risken att man bli inlåst i randig overall och får äta havregrynsgröt varje dag i ett par års tid..

Så det är nog inte att rekomendera..

/Ticken :wink:
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]