Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Det jag skulle vilja se är någon form av... öh... låt oss kalla det... kvalité, i en sådan här tävling. Ja, ni får tycka att jag är negativ. För det är jag. Men det skulle kunna bli mer spännande om det ställdes lite krav, eller i alla fall förväntningar, på materialet. Taskiga mobilbilder är ju skittråkiga att kolla på. Det är ju inte det minsta kreativitet bakom en standard mobilbild på en Volvo. Tänk er dessa kriterier
Bilens skick: 1 - 5 poäng
Bilens utseende: 1 - 5 poäng
Miljö, omgivning: 1 - 5 poäng
Känslan i bilden, bildkomposition: 1 - 5 poäng
Sedan lägger man ihop delpoängen och delar med antal bedömningskriterier, alltså fyra, och får fram en poängsumma. Enkelt, lite mer kreativt och man får jobba lite istället för att bara slänga upp en standard mobilbild av den typ som förpestar hela nätet.
av llesrof
Fluffen skrev:
llesrof skrev:Asså... kan inte gamla svettiga Volvo 240, 740 och 940 vara utom tävlan? Man kan ju inte sätta negativa poäng, eller..?
Kan inte alla xc70, xc90, v70, s60, s80 mfl också gå utom tävlan, jag menar en vanlig volvo är ju inget att se, det går ju 20 på ett dussin... :wink:
Helt okej för mig.
Användarvisningsbild
av Zell
Först var det en lek, nu är det en tävling.
Först var det från skrothög till finbil, nu är det finbil till finbil.
Först var det lägga upp en bild, nu måste man ha systemkamera.

äh, jag ger upp denna tråd.. (B)
av llesrof
Zell skrev:Först var det en lek, nu är det en tävling.
Först var det från skrothög till finbil, nu är det finbil till finbil.
Först var det lägga upp en bild, nu måste man ha systemkamera.

äh, jag ger upp denna tråd.. (B)
Måste man ha systemkamera? Måste man ha en finbil? Måste man tävla? Måste man göra som jag vill? Måste någon ge upp bara för att jag har en idé om hur man kan göra något, som jag tycker, roligare och mer kreativt? Jag anser bara att om man skall leka så kan man ju göra det lite spännande, men jag inser att det nog blir lite för avancerat för många eftersom de inte förmår mer än att bara slänga upp första sämsta och trista mobilbild. Då blir det orättvist mot dem. Det är jag som ger upp.
Användarvisningsbild
av bjompa
llesrof skrev:Det jag skulle vilja se är någon form av... öh... låt oss kalla det... kvalité, i en sådan här tävling. Ja, ni får tycka att jag är negativ. För det är jag. Men det skulle kunna bli mer spännande om det ställdes lite krav, eller i alla fall förväntningar, på materialet. Taskiga mobilbilder är ju skittråkiga att kolla på. Det är ju inte det minsta kreativitet bakom en standard mobilbild på en Volvo. Tänk er dessa kriterier
Bilens skick: 1 - 5 poäng
Bilens utseende: 1 - 5 poäng
Miljö, omgivning: 1 - 5 poäng
Känslan i bilden, bildkomposition: 1 - 5 poäng
Sedan lägger man ihop delpoängen och delar med antal bedömningskriterier, alltså fyra, och får fram en poängsumma. Enkelt, lite mer kreativt och man får jobba lite istället för att bara slänga upp en standard mobilbild av den typ som förpestar hela nätet.
Ja håller med.

Sen behöver men ingen systemkamera för att ta bra bilder. Man behöver ju inte nödvändigtvis använda en ericsson 628 med hemgjord påhängskamera heller. En
enkel digitalkamera eller en bra mobilkamera räcker väl.

Lite jävla krav kan vi väl ha i nån tråd iaf.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Åter till C30in då :wink:

Jag ger den en stark 7.2a, skulle haft nya fronten tycker jag :)

Vad anser ni om Heicos XC60?
Bild

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]