Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av EvilEd
Tjena,

Har ni några tips på hur man håller katter borta från bilen?
Dom är ofta på motorhuven och grisar och allra helst när bilen är nytvättad,
inte alls skoj och se bilen fullt med skit + nya repor när man precis ägnat en hel helg åt att polera den :evil: :evil:

/ed
av billy_
På alla bilar efter 88-89 måste katten sitta på :wink:
av NCR
EvilEd skrev:Tjena,

inte alls skoj och se bilen fullt med skit + nya repor när man precis ägnat en hel helg åt att polera den :evil: :evil:

/ed
Min granne skaffade en sån där tryckluftstuta som folk har med sig på båten och varje gång katten hoppade upp på huven tutade han på den. Tog inte mer än 2-3 ggr så gick katten omvägar runt bilen.

En kompis hade problem med en katt som hela tiden gick in i hans hus (han är allergisk), klättrade på hans bil och sket i hans barns sandlåda på tomten. Sen fick sig katten serverat en tallrik med glykol, sen var det problemet ur världen. :???:
Användarvisningsbild
av G-kraft
Svårt med att hålla djur borta.....men bäst blir det med garage...vi har öppen carport...så att på taken brukar vissa fåglar bygga bo...och vi hittar ständigt skit på bilarna vi har och det är jobbigt...så kollar ständigt på våren om där finns bo som vi brukar ta bort....ledsamt men tyvärr så blir det så för djuren....

Annars kan man köpa skydds överdrag av hårt plast....och täcka bilen men det kanske blir jobbigt att ta bort varje morgon innan jobb...
av EvilEd
Tryckluftstutan lät bra, ska skaffa en sån och prova,
Glykol får bli nästa steg ;)

/ed
av Addekarlsson
Glykol är inte att rekomendera, eftersom katten dör av det. Då kan du själv råka illa ut, om det kommer fram att du "matat" katten med glykol.

Duscha katten emd vatten varje gång den går i närheten av bilen, så slipper du snart problemet. Men det gäller ju att man sitter och lurpassar på den då.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
NCR skrev:
EvilEd skrev:Tjena,

/ed
Min granne skaffade en sån där tryckluftstuta som folk har med sig på båten och varje gång katten hoppade upp på huven tutade han på den. Tog inte mer än 2-3 ggr så gick katten omvägar runt bilen.

En kompis hade problem med en katt som hela tiden gick in i hans hus (han är allergisk), klättrade på hans bil och sket i hans barns sandlåda på tomten. Sen fick sig katten serverat en tallrik med glykol, sen var det problemet ur världen. :???:
folk som vill plåga djur bör matas med något helt annat än glykol men det är min uppfatning :evil: :evil: :evil:

prova tutan eller vattenslangen skadar inte djuret och det är ruskigt effektivt

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämp[…]

DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]