- sön 08 aug 2010, 22:35
Hej!
Alldeles ny här på forumet och givetvis hoppas jag på lite hjälp.
Köpte för ett par dgr sen en Volvo V70 97a.
Skulle till affären och handla lite, vilket gick hur bra som helst (bortsett från att jag blev lite fattigare
)
Inga som helst problem med bilen på vägen dit.
När jag kommer ut ur affären så är bilen väldigt svårstartad.
Får efter lite svordommar igång bilen men den hackar.. väldigt mycket..
Lägger den i D och hoppas på att komma hem (5 min körning bara) den hoppar,hackar och rycker sen dör den.
Provar starta den igen och allting är samma som innan.
Ringer min sambo och beklagar mig (ja, jag ÄR tjej :D ) han befinner sig 20 mil ifrån mig och kan inte hjälpa mig.
Jag beskriver problemet för honom och han säger att det kan vara fukt, lr kondens.
Försöker få fatt i ngn som kan hjälpa mig men hittar givetvis ingen. Allt som allt tog det nog 20 min från det att bilen dog tills jag försökte starta den igen.
Döm av min förvåning när den startar direkt, utan problem och jag kan köra hem den utan problem.
Nu till min fråga..
Vad hände?
Kan det vara så att det har med fukt/kondens att göra?
Vi har haft ösregn hela dan och bilen har stått ute.
Inte kan jag tänka mig att det bör påverka bilen så men brainstorma lite och kom med ideèr om vad det kan vara.
Tack på förhand
Alldeles ny här på forumet och givetvis hoppas jag på lite hjälp.
Köpte för ett par dgr sen en Volvo V70 97a.
Skulle till affären och handla lite, vilket gick hur bra som helst (bortsett från att jag blev lite fattigare
Inga som helst problem med bilen på vägen dit.
När jag kommer ut ur affären så är bilen väldigt svårstartad.
Får efter lite svordommar igång bilen men den hackar.. väldigt mycket..
Lägger den i D och hoppas på att komma hem (5 min körning bara) den hoppar,hackar och rycker sen dör den.
Provar starta den igen och allting är samma som innan.
Ringer min sambo och beklagar mig (ja, jag ÄR tjej :D ) han befinner sig 20 mil ifrån mig och kan inte hjälpa mig.
Jag beskriver problemet för honom och han säger att det kan vara fukt, lr kondens.
Försöker få fatt i ngn som kan hjälpa mig men hittar givetvis ingen. Allt som allt tog det nog 20 min från det att bilen dog tills jag försökte starta den igen.
Döm av min förvåning när den startar direkt, utan problem och jag kan köra hem den utan problem.
Nu till min fråga..
Vad hände?
Kan det vara så att det har med fukt/kondens att göra?
Vi har haft ösregn hela dan och bilen har stått ute.
Inte kan jag tänka mig att det bör påverka bilen så men brainstorma lite och kom med ideèr om vad det kan vara.
Tack på förhand
- By Ingenjören