NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rovan
Har en v50 2,4i 170 hk årsmodell -09 där det viner när jag svänger, vare sig jag svänger åt höger eller vänster. Förstår att det bör vara styrservon som bråkar men var i h_elvete sitter den!!!
Var inne på Bilia i Täby och de bad mig kolla oljenivån men det är ju lättare sagt än gjort när man inte vet var den sitter. I instruktionsboken finns ingen som helst info om var den sitter.
Vill försäkra mig om att det är nivån som är för låg innan jag lämnar in bilen för en felsökning då det är nybilsgaranti kvar på kärran.

Någon som har vänligheten och berätta?

// Rovan
Användarvisningsbild
av opA
Rovan skrev:Var inne på Bilia i Täby och de bad mig kolla oljenivån men det är ju lättare sagt än gjort när man inte vet var den sitter.
Om du ändå var inne med bilen varför bad du dom inte bara gå ut i 10 sekunder och kolla detta samtidigt ? Hade ju som sagt inte kostat något när du ändå har garantin kvar :)

Förstår att det kanske är trångt med tid på en större verkstad som i Uppsala men kolla oljenivån kan väl inte ta många sekunder gentemot att behöva boka ett helt verkstadsbesök "bara för att kolla oljan".
av Rovan
Anledningen till varför jag inte bad dem visa mig var styrservon satt var för att jag var där med vår andra bil. Får väl ta och åka dit med "rätt" bil. Dessutom trodde jag att jag skulle hitta servon ....
Användarvisningsbild
av opA
Jag förstår ! ;)

Ledsen om man lät lite kritisk.. men ville ha alla detaljerna :)
av Perra_367
oljebehållaren sitter väl bakom höger strålkastare?? Ta ut strålkastarmodulen så ser du behållaren.
Användarvisningsbild
av CabBO
Rovan skrev:Har en v50 2,4i 170 hk årsmodell -09 där det viner när jag svänger, vare sig jag svänger åt höger eller vänster. Förstår att det bör vara styrservon som bråkar men var i h_elvete sitter den!!!
Var inne på Bilia i Täby och de bad mig kolla oljenivån men det är ju lättare sagt än gjort när man inte vet var den sitter. I instruktionsboken finns ingen som helst info om var den sitter.
Vill försäkra mig om att det är nivån som är för låg innan jag lämnar in bilen för en felsökning då det är nybilsgaranti kvar på kärran.

Någon som har vänligheten och berätta?

// Rovan
Kolla denna länk på sidan 202. Det är i Instruktionsboken det står.
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... loads.aspx
av Rovan
Tack alla, har nu hittat servon. Tyvärr var det inte låg nivå på den utan jag får ta och lämna in bilen så får de felsöka. Tack och lov är det nybilsgaranti kvar .... om de nu inte hittar på någon skum anledning till varför garantin inte täcker. :???:
av MarIve
Vad va det för fel på den? fick dom byta hela servon eller?
Fick samma fel på min nu, den börja vina när man svängde, så jag stängde av och när jag starta igen så fungera servon inte alls, olja är de på den, så jag vette fan va de tog åt han, känns som de blir dyr iaf!

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]