- tor 05 aug 2010, 15:55
hej alla kunniga, det är så att min baklucka på min 945 från 94 glappar fram och tillbaka och gnisslar, om jag står utanför bilen så kan jag dra luckan in och ut när den är stängd och låst (samma olåst) och när jag kör så gnisslar det från den duktigt irriterande. så nu undrar jag om jag kan justera luckan eller låset så att den slutar glappa fram och tillbaka? för det ska den väl inte? och vad kan jag göra åt gnisslandet? har hittat på sidan av luckorna så sitter det två aluminium klumpar med två bultar och plast över, som går in i typ som en styrning mot karossen, vad är det för nåt?
sen brukar centrallåset till bakluckan inte låsa upp ibland, men om jag trycker in luckan så låses den upp varje gång, kan detta ha ett samband? har även märkt att handtaget på utsidan av luckan inte fjädrar tillbaka när den är låst, men den gör det när den är upplåst, ska den fjädra även när den är låst?
sen brukar centrallåset till bakluckan inte låsa upp ibland, men om jag trycker in luckan så låses den upp varje gång, kan detta ha ett samband? har även märkt att handtaget på utsidan av luckan inte fjädrar tillbaka när den är låst, men den gör det när den är upplåst, ska den fjädra även när den är låst?
- By Xanthopteryx