Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:När jobbet är gjort så återstår ju *Bara* att få det hela godkänt. Nåt som inte är helt enkelt..
Vart skrev han att bilen skulle besiktas och rulla på stan? Som vanligt är alla snabba att döma...
Användarvisningsbild
av Marlboroman
ÄRRet skrev:Ok. Vill du ha hjälp och inspiration byt forum, Vill du ha tips och hjälp kanske garaget.org kan funka. Här får du tydligen bara veta problem innan dom ens uppkommit. :?:
Ärligt talat skulle jag personligen inte ställa frågan öppet på gorg. Det är bättre att fråga dem som faktiskt håller på. Men... Dem kommer att säga samma saker som vi sagt här. Spelar ingen roll vilket forum man frågar på eller vem man frågar som har gjort / håller på med liknande projekt. För alla kommer dra upp problemen eftersom det är ett stort och omfattande projekt. Och även om bekymren inte uppstår innan man börjar projekten så kommer dem uppstå. Och man kommer inte ifrån att man lär bygga om det mesta och är man inte införstådd med det innan man börjar bygga, ja då ser det riktigt mörkt ut.
Användarvisningsbild
av camaro69
ÄRRet skrev: Vart skrev han att bilen skulle besiktas och rulla på stan? Som vanligt är alla snabba att döma...
Undrar vem som dömer?

Det är helt rätt att vara realist.
Titta på Blocket och diverse mottortidningar, och se hur många det är som lessnat på diverse ombyggnader och ombyggnationer samt stolliga projekt som man inte ens hunnit halvägs med. Sedan får dom dumpa iväg skrotet med förlust.

Ska man ge sig på ett jätteprojekt bör man vara halvproffs i alla fall. Enligt min bedömningen saknar man viss kompetens om man frågar på ett allmänt Volvoforum om hur det ska byggas. Positiva tankar och visioner i all ära men .....
av *pettson*
ÄRRet skrev:
*pettson* skrev:När jobbet är gjort så återstår ju *Bara* att få det hela godkänt. Nåt som inte är helt enkelt..
Vart skrev han att bilen skulle besiktas och rulla på stan? Som vanligt är alla snabba att döma...
Var inte tanken att besiktiga in bilen så är vi fel folk att fråga iallafall. Då pratar vi alltså om en banbil eller nåt som ska användas i motorsportsammanhang. Då gäller speciella regler, då föreslår jag istället att man läser chassiereglerna för respektive reglemente. Dom fås via motorsportförbundet.
Är det att döma överhuvudtaget att påpeka att fordon måste godkännas? OAVSETT vart fordonet ska användas om det så är i motorsportsammanhang eller på vägen. Det enda stället som inte kräver nån form av godkännande är om man tänkt ställa ut bilen.
Kanske dags att du själv funderar ett steg längre innan du kritiserar?
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Sorry, tar tillbaka mitt inlägg. Vet inte hur jag tänkte...skyller på värmen...

Ändrar mig igen efter att lusläst tråden. Trådskaparen undrar om det kan göras och jag svarar ja! Sen om man ska köra bilen lagligt osv efterfrågar INTE trådskaparen. Att utgå från att bilen ska köras lagligt är väl skitsamma?? Annars borde väl detta forum heta frågapolisen.se?? Eller e d värmen igen..?

Köp en AWD så är ju halva jobbet redan gjort..?
av volvoyamha
Jobbigt nyss gjort en roman inlägg och så försvinner det :( :evil: Jaha alle fall då. Jag vet att det blir ett ganska stort projekt, Men det blir av en awd vilket blir lättare för att kardantunnel behöver man inte bygga om så där jätte mycket ända blir lägst ut vid spärngkåpan. Och elen grenar man bara till det man behöver. Sedan har jag bra kontakt med en kompis som kunde ordna olje tråg i alu och en motorbalk för billig peng. Men som sagt vara inte bara negativa för att ger ja mig på ett projekt full följer jag det. :)
Användarvisningsbild
av Emilio
ÄRRet skrev: Köp en AWD så är ju halva jobbet redan gjort..?
Det är en awd^^
av Anders8
Ibland är det enbart totalt omöjligt att förstå meningen med folks ideer... lägga en till synes oändling massa tid och pengar på att förstöra en gammal V70 ...
För tusan, köp en gammal "stenåldersvolvo" istället som ju redan har detta gammelbilskoncept, det är ju bara att välja och vraka helt efter tycke och smak ända fram till modell 960 ! Sedan är det bara att måla grillen grisskär, sätta på jättespoiler och velourtärningen i rutan osv osv, dunkapparaten ej att förglömma.Byns korvkiosk nästa ??
av Rick
Glöm att AWD axlen håller för enbart bakhjuls drift... är INTE samma som i 960 i V70N.
V70N AWD axlen är momentbegränsad til 1000NM genom Haldexen och har utväxling 2.56:1. XC90 har en lite kraftigare som begränsas till 1500Nm...
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]