Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska byta ut vänster framskärm på min 855 SE -94 pga rost. Kollat runt på skrotar o hittat flertalet men vet inte vilken som passar.
Jag har höga fronten... men frågan är vilket år kom den låga fronten så jag får rätt framskärm. Eller finns det ingen skillnad på framskärmarna oavsett om man har hög eller låg front.

Kanske rentav någon som har en vänster framskärm till salu med färgkod 417 m.blå?

Tacksam för svar
av Frigge
Låga fronten kom på OS bilen -94.

/Fredrik
spider skrev:Ska byta ut vänster framskärm på min 855 SE -94 pga rost. Kollat runt på skrotar o hittat flertalet men vet inte vilken som passar.
Jag har höga fronten... men frågan är vilket år kom den låga fronten så jag får rätt framskärm. Eller finns det ingen skillnad på framskärmarna oavsett om man har hög eller låg front.

Kanske rentav någon som har en vänster framskärm till salu med färgkod 417 m.blå?

Tacksam för svar
Samma skärmar på alla 850,is :wink: Så det är bara att välja och vraka :lol:
av Burken
Karla har rätt.. dock har R bilarna andra innerskärmar... :)
av spider
Är det verkligen så att alla skärmar passar oavsett om man har hög eller låg front (blinkers)?

Tycker det verkar konstigt.. men tack för alla svar.. :)
Användarvisningsbild
av ketto
spider skrev:Är det verkligen så att alla skärmar passar oavsett om man har hög eller låg front (blinkers)?

Tycker det verkar konstigt.. men tack för alla svar.. :)
De är listen under strålkastaren som skiljer, de är de enda!! Va tvungen att gå ut och kolla!
av spider
Tack alla för seriösa svar. Tur att alla ni finns där ute som har koll på läget.

Speciellt tack till "ketto" som var tvungen att gå ut o kolla :)
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]