- tor 05 aug 2010, 20:39
#434264
Hallå! En gröngöling här på forumet, som tänkte be om lite råd och support :)
Har som nämnt en v40 2.0T-98, har gått lite drygt 22 tusen mil.
Förra sommaren började lilla Beda hosta och hoppa, och ville absolut inte bete sig som jag ville. Bytte tändstift (Bosch Platina) och bränslefilter- sen var hon som ny igen :D
Meeen, nu de sista två veckorna har kärringen börjat bete sig knepigt igen. Hon hostar till på tomgång, hostar, hoppar och hackar oavsett varvtal eller växel, likaså vid motorbroms samt vanlig hederlig bromsning vid ex. rondell.
Tips på vad det kan vara? Har inte haft möjlighet att kolla stiften nu, ellet tändspolar eller tändkablar, då insexskruvarna till motorkåpan är söndergängade, och jag har inte haft tid att ta itu med dem, utan lånat annan bil och låtit v40:n stå så mycket som möjligt.
När jag läst mig till folk som haft liknande problem har det varit stiften, tändspolar eller kablar. Kan det vara en sprucken tändspole som ställer till det?
/Lina och lilla Beda (v40:n som just nu känns allt annat än populär....)
Har som nämnt en v40 2.0T-98, har gått lite drygt 22 tusen mil.
Förra sommaren började lilla Beda hosta och hoppa, och ville absolut inte bete sig som jag ville. Bytte tändstift (Bosch Platina) och bränslefilter- sen var hon som ny igen :D
Meeen, nu de sista två veckorna har kärringen börjat bete sig knepigt igen. Hon hostar till på tomgång, hostar, hoppar och hackar oavsett varvtal eller växel, likaså vid motorbroms samt vanlig hederlig bromsning vid ex. rondell.
Tips på vad det kan vara? Har inte haft möjlighet att kolla stiften nu, ellet tändspolar eller tändkablar, då insexskruvarna till motorkåpan är söndergängade, och jag har inte haft tid att ta itu med dem, utan lånat annan bil och låtit v40:n stå så mycket som möjligt.
När jag läst mig till folk som haft liknande problem har det varit stiften, tändspolar eller kablar. Kan det vara en sprucken tändspole som ställer till det?
/Lina och lilla Beda (v40:n som just nu känns allt annat än populär....)