Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CalleV70 skrev:Boxen skickar tillbaka ett felaktigt bränsletryck till ECUn så att den drar upp pumptrycket. Det lurar ECUn att tro att du gasar mycket mindre än du faktiskt gör i verkligheten eftersom den får in helt fel och osanna mätvärden

hmm..Ändras verkligen pumptrycket? trodde att man lurar att hålla insprutning öppen en längre tid?? Dock ger det felaktiga värden som du skrev, och man kan inte lita på färddatorn utan verklig tankmängd kontra köra km måste räknas för korrekt förbrukning.
Om man mappar med Rica, Polestar,BSR etc så gör man "rätt" och öppnar spridarna mer, dvs längre.

Man kan då tex välja att bara öka huvudpulsen och låta pilot, efter och regenereingspulsen var oförändrad.

Boxarna fixar inget sådant här, man bara drar upp trycket med massa nackdelar som följd.
ztaffans skrev: Ärligt talat så intresserar inte alla trådar mig heller, men man behöver väl inte gnälla för det. Spydiga kommentar i trådar som inte intresserar just dig hör inte hemma här på forumet.
Jag ber om ursäkt att jag uttryckte en åsikt om vitsen med massor av trådar rörande precis samma ämne. Sedan att du upplever mitt inlägg som spydigt vet jag inte om det är du som är totalt befriad av humor eller jag som har dålig humor men det är en annan fråga :wink: Men det är nog bäst att vi inte försöka skämta fr o m nu på detta forum... :wink:

Har några mindre skador som spot repair kan […]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]