- tor 05 aug 2010, 13:12
#434153
Man kan då tex välja att bara öka huvudpulsen och låta pilot, efter och regenereingspulsen var oförändrad.
Boxarna fixar inget sådant här, man bara drar upp trycket med massa nackdelar som följd.
CalleV70 skrev:Boxen skickar tillbaka ett felaktigt bränsletryck till ECUn så att den drar upp pumptrycket. Det lurar ECUn att tro att du gasar mycket mindre än du faktiskt gör i verkligheten eftersom den får in helt fel och osanna mätvärdenOm man mappar med Rica, Polestar,BSR etc så gör man "rätt" och öppnar spridarna mer, dvs längre.
hmm..Ändras verkligen pumptrycket? trodde att man lurar att hålla insprutning öppen en längre tid?? Dock ger det felaktiga värden som du skrev, och man kan inte lita på färddatorn utan verklig tankmängd kontra köra km måste räknas för korrekt förbrukning.
Man kan då tex välja att bara öka huvudpulsen och låta pilot, efter och regenereingspulsen var oförändrad.
Boxarna fixar inget sådant här, man bara drar upp trycket med massa nackdelar som följd.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.