Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gandalfi
Kan vara så att dom blandat ihop din bil med en annan, också har det upptäckts mitt i och avbrutits. Sen i all stress så har dom glömt återställa, detta hände mig med min V40. Lämnade in den för att byta fläktmotor, körde sen förbi helt appropå och skulle fiska upp ett bensinkort som satt i solskyddet. Då stod en Volvomek och höll på strippa bagageutrymmet.....så jag frågade om fläktmotorerna numera satt bak i V40?? "Ehh va?"... "Nej hur så?"..... så jag nämnde att det bara är fläktmotorn som ska bytas.....och han säger frågande "ska du inte ha drag monterat??" Jo om jag får det gratis så varsågod, tyckte jag. Han skämdes en del kan jag lova, och ännu mer när jag fick åka tillbaka och hämta bagagerumsmattan och reservhjulet som inte var isatt efter det lilla misstaget.

Verkstadschefen bad så mycket om ursäkt sen fick jag ett presentkort på 1000spänn till nästa service. Tyckte jag var sjysst.
Användarvisningsbild
av Magnus308
jojjeblom skrev:Det här låter ju inte klokt, hur f*n kan ett företag bete sig på detta vis :shock: :evil: .

Det där är väl ett av dom mindre problemen den där firman ställt till med.
Användarvisningsbild
av ammie70
Gandalfi skrev:Kan vara så att dom blandat ihop din bil med en annan, också har det upptäckts mitt i och avbrutits. Sen i all stress så har dom glömt återställa, detta hände mig med min V40. Lämnade in den för att byta fläktmotor, körde sen förbi helt appropå och skulle fiska upp ett bensinkort som satt i solskyddet. Då stod en Volvomek och höll på strippa bagageutrymmet.....så jag frågade om fläktmotorerna numera satt bak i V40?? "Ehh va?"... "Nej hur så?"..... så jag nämnde att det bara är fläktmotorn som ska bytas.....och han säger frågande "ska du inte ha drag monterat??" Jo om jag får det gratis så varsågod, tyckte jag. Han skämdes en del kan jag lova, och ännu mer när jag fick åka tillbaka och hämta bagagerumsmattan och reservhjulet som inte var isatt efter det lilla misstaget.

Verkstadschefen bad så mycket om ursäkt sen fick jag ett presentkort på 1000spänn till nästa service. Tyckte jag var sjysst.
Kan ju vara så...men det är ju lite svårt att bevisa så här i efterhand. Ska nog sova på saken och sen ta beslut om vad jag ska göra..... Man borde ju "bråka" om saken, men frågan är om det ger något. Det är ju lite svårt att bevisa att "kåpan" satt där när jag lämnade bilen. Man brukar ju normalt inte fota inredningen innan man lämnar in en bil :P
Jag hoppas i allafall att jag fått den service jag skulle ha samt att de åtgärdat mina 2:or. Det lär ju visa sig på ombesiktningen om inte annat.
Användarvisningsbild
av camaro69
Gandalfi skrev:Kan vara så att dom blandat ihop din bil med en annan, också har det upptäckts mitt i och avbrutits. Sen i all stress så har dom glömt återställa, detta hände mig med min V40. Lämnade in den för att byta fläktmotor, körde sen förbi helt appropå och skulle fiska upp ett bensinkort som satt i solskyddet. Då stod en Volvomek och höll på strippa bagageutrymmet.....så jag frågade om fläktmotorerna numera satt bak i V40?? "Ehh va?"... "Nej hur så?"..... så jag nämnde att det bara är fläktmotorn som ska bytas.....och han säger frågande "ska du inte ha drag monterat??" Jo om jag får det gratis så varsågod, tyckte jag. Han skämdes en del kan jag lova, och ännu mer när jag fick åka tillbaka och hämta bagagerumsmattan och reservhjulet som inte var isatt efter det lilla misstaget.

Hände detta på Solna Bilteknik?
Användarvisningsbild
av ammie70
#27 skrev:Vad var det dom skulle åtgärda/laga på din bil??
En vanlig service samt glapp i höger styrled (samt en trasig positionslampa)
Användarvisningsbild
av CabBO
ammie70 skrev:Har idag mailat konsumentvägledningen i min kommun för råd i ärendet. Ska bli intressant och se vad jag får för svar.

En anmälan till ARN (Allmänna Reklamations Nämnden) kanske.
Jag har gjort en anmälan där angående ett annat bilärende på en annan firma.
av Fred
ARN tar inte upp ärenden gällande så små pengar som det handlar om här (plastkåpan kostar antagligen inte mer än ett några hundralappar). Oro för att den försvunna plastbiten är ett tecken på allvarligare missar räcker tyvärr inte, även om man kan förstå att det är den jobbigaste biten i ärendet.

Dessutom, av man läst om SBT, så tror jag inte att de skulle bry sig om ifall ARN ger sig på dem...har säkerligen redan hänt och ryktet verkar inte direkt ha förbättras.

Jag fick höra lite insideinformation från en som hade en kompis som jobbat på SBT. Det var inte kul att höra...kompisen hade slutligen fått sparken för att han vägrade följa chefens direktiv att blåsa kunderna. Som exempel uppmanas mekarna att lossa och skruva åt bromsluftningsnipplarna och ta lite sprayolja på dem för att det ska se ut som att bromsvätskan bytts! :-O) Byte av den samma tar ganska mycket längre tid så hoppar man över det hinner man "göra färdigt" fler bilar på samma tid.

Ingen av mina bilar kommer någonsin befinna sig i SBTs lokaler och kan jag förhindra någon jag känner att ställa sin där så kommer jag göra det!

webasto.jpg Verkar gå inaktivera ventilen […]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]