- ons 04 aug 2010, 22:51
Sedan är ju frågan hur kursstabil bilen blir.. och hur snyggt det blir..
Angående kebabvarning med 20" så förstår jag inte riktigt. Menar du att inga Svensson kör omkring med lite roligare hjul? Att sätta 20" på en liten bil där kan jag förstå ditt argument med för stora hjul, men en S80 är ju knappast liten.. :roll:
Hade jag köpt fälgarna själv kanske jag skulle nöjt mig med 19" enbart av prisskäl, nu satt dessa på när jag köpte bilen och jag är inte ledsen för det 8)
Enda nackdelen att skaffa lite lägre profil är att en sänkning av bilen närmast blir ett "måste" då det gärna ser lite SUV aktigt ut annars.. Men det är skönt att slippa fundera på om man kommer över fartgupp och ner för trotoarkanter med en sänkt bil också.
Men, men. Smaken är ju som sagt som baken
Nu ska jag sluta spamma denna tråden
Enzo skrev:Ett par 185´or skulle göra susen... Lätt att den skulle dra mindre!NordmanV8 skrev::DJa, men frågan är om den skulle dra mindre med 16-tums 205-däck, det tror jag. ;)
Lite OT...
Jag med mina 255/30-20 och V8 drar 1,15 i snitt. Sug på den en stund.
Jämfört med min Passat 1,8T som drog 0,95 tycker jag det alla gånger är vart de extra tusenlapparna per år.
Men en liten fråga, varför sätter man såna däck på en Volvo? Känns ju som grym kebabvarning.
Sedan är ju frågan hur kursstabil bilen blir.. och hur snyggt det blir..
Angående kebabvarning med 20" så förstår jag inte riktigt. Menar du att inga Svensson kör omkring med lite roligare hjul? Att sätta 20" på en liten bil där kan jag förstå ditt argument med för stora hjul, men en S80 är ju knappast liten.. :roll:
Hade jag köpt fälgarna själv kanske jag skulle nöjt mig med 19" enbart av prisskäl, nu satt dessa på när jag köpte bilen och jag är inte ledsen för det 8)
Enda nackdelen att skaffa lite lägre profil är att en sänkning av bilen närmast blir ett "måste" då det gärna ser lite SUV aktigt ut annars.. Men det är skönt att slippa fundera på om man kommer över fartgupp och ner för trotoarkanter med en sänkt bil också.
Men, men. Smaken är ju som sagt som baken

Nu ska jag sluta spamma denna tråden

S80 V8 Executive 315hk / 440Nm
Magic Blue pearl, Premium Sound, RTI, Adaptiv farthållare, Rear Seat Entertainment, Larm,
Four-C chassi, Taklucka, Elstolar softläder, Parkassist f+b, 18"sommar, 18"vinter
http://www.garaget.org/Nordman
Magic Blue pearl, Premium Sound, RTI, Adaptiv farthållare, Rear Seat Entertainment, Larm,
Four-C chassi, Taklucka, Elstolar softläder, Parkassist f+b, 18"sommar, 18"vinter
http://www.garaget.org/Nordman