Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volfo
Fick något fel på bilen, när jag kör så tappar plötsligt bilen varvet och åker ner till ca 1000varv, släpper jag på gasen kommer det tillbaks men tappar igen efter en stund, man får liksom pumpköra bilen. Problemen har uppkommit några gånger men efter ca 3 ggr tappande, så blir bilen "vanlig" igen. Men nu har det som sagt kommit hela tiden. Någon som har några idéer, själv tippar jag på besinen och tror lite att det är en kontakt som sitter under bilen som är någon givare för bensinen...

// Volfo
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara bränslefilter, bränslepump, delvis igensatta bränsleledningar, eller något glapp i styrningen till insprutarna.

Mvh GK
av volfo
ja detta blir ju mer och mer "spännande". Skulle kolla bilen idag med dels en handdator och även med laptop, först fick vi ingen ström (säkring paj) sedan kommer vi inte åt styrboxen, den vägrar. Kommer åt airbagen och ABS men som jag förstår går dem på andra boxar... kan styrboxen ha något med detta att göra tro? Skumt att den inte vill ge signal... förslag ?

// Volfo
V60 sliter däck bak

Tack klacken! Då vet jag vilka det gäll[…]

XC70 2016

Ok. De där tror jag att jag sett när d[…]

De förväntar sig att nå över […]

Rotskyddsgarantin gäller vad jag först&[…]