- tis 03 aug 2010, 11:30
CabBO skrev:Jo, det är det som de rekommenderade: Kör alltid på farthållaren utom vid stora kullar/dalar men även om man körde med den på de ställen där det är backigt så tror jag man är vinnare i längden för farthållaren justerar bättre än vad man gör som förare på alla andra sträckor och dessutom är det svårt att köra "manuellt" utan att glida upp i högre och högre hastigheter så jag skulle rekommendera att i princip alltid ha den påslagen. Det kommer du vinna på i längden.
Jag förstår din förklaring full ut, men har en fråga och en synpunkt.
Angående att använda lutningssensorer i automatlådan så hur vet man det. Detta måste ju också bero på vilken motor du har. Den Chrysler PT Cruiser jag nämnde i tidigare inlägg orkade ju inte.
Problemet som jag ser det är att så länge du kör på kända vägar är det inga problem. Då vet du hur vägen ser ut och kan välja farthållaren av eller på. Det är när man kör på okända vägar det blir värre. Där måste det ju bli rena chansningen om av eller på angående förbrukning. Gäller det bara bekvämligheten så är det ju bara att ha på den oavsett vägtyp.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson