Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag kollade min drivrem lite närmare efter 10 år så fick jag nästan panik.
Jag ringde direkt till min mekk på bilia. Han sa lugn, lugn, de ser ut så där efter ett antal år, alla. Den blir full av sprickor på insidan. Vi kan ta den samtidigt som vi byter kamrem vid nästa service. Jag körde ca 1000 mil till utan problem.
klacken skrev:
Nightmare89 skrev:Hm jo det gör jag ju men jag har för mig att man måste ha ett spes verktyg för de bakre ? å det finns inget feltema där jag bor :(
Går bra med nyckeln från en vinkelslip+skruvtving också.
Hm kan du förklara lite mera låter intressant.

Fick just min offert på de grejer som skulle fixas 8900kr skulle det gå på.

Men sa att bromsarna fixar jag sj å sen att jag ville ha min rabatt med då blev det bara 3500KR för allt^^

Har en som jag känner som jobbar på Mekonomen så han kommer fixa min bil för ett bra pris^^
Har nu slitit den allt med bromsarna bak men hur faan får jag in kolven igen? fram var det bara att ta en tving å skruva så var allt på plats men inte här. Va e det för special nyckel jag behöver eller e det något man kan bygga sj :)
klacken skrev:Nyckeln från vinkelslipen passar att skruva in kolven med samtidigt som man håller ett tryck på kolven med skruvtvingen
Måste faan vara dum fattar inte vilken nyckel du menar ??:-/
den som man lossar kapskivan med,ena änden u-formad med 2 pinnar som också passar i hålen på bromskolven.Har du tillgång till en svets så går det att svetsa fast en mutter i u-et,kapa handtaget,sätta i en lagom lång bult så funkar det som ungefär som biltemas verktyg

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]