- tis 27 jul 2010, 15:05
#431242
Jag hade tidigare fixat den givare vid bromspedalen som bara är kopplad till farthållaren, hade problem med den andra givaren strax innan resa till Värmland (runt 30 mil). Fick trycka upp pedalen underifrån för att den skulle släckas och kom ut till en urladdad bil ett par gånger pga att bromsljuset lyst under natten.
Nå i alla fall... farthållaren fungerar inte heller när denna givare är på men det blev illa tvungen att bila till Värmland med bromsljuset lysande - inte så lyckat. På vägen upp så började DSA-lampan lysa och nu ett par veckor senare tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att koppla in OBD2 kabeln och köra Vol-FCR. Har sedan tidigare den version 1.36 som man hittar som torrent - fick med en demoversion med kabel också.
Har haft lite motorkrångel med med vibrationer vid 1800 varv och lite trög acceleration mellan 2000-2500 varv, sen har ECC:n blinkat med två orangea lampor lite för många gånger så jag tänkte jag skulle kika efter det med.
Det visade sig att DSA:n stängt av pga av att bromsning indikerats för lång tid, bara att resetta så var det löst.
ECC:n ville inte funka att läsa av

så jag testade med de andra modellerna (det står ju bara S/V40 96-98 i menyn, jag har en -00) och med S/V70 ECC så fick jag uppkoppling i all fall:

Och det gick även att läsa felkod:

Då är bara frågan om den är korrekt och vad den betyder, DTC7?
Finns det någon annan mjukvara som fungerar på liknande sätt med samma kabel? Eller är det Vol-FCR som är DET som gäller?
Nå i alla fall... farthållaren fungerar inte heller när denna givare är på men det blev illa tvungen att bila till Värmland med bromsljuset lysande - inte så lyckat. På vägen upp så började DSA-lampan lysa och nu ett par veckor senare tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att koppla in OBD2 kabeln och köra Vol-FCR. Har sedan tidigare den version 1.36 som man hittar som torrent - fick med en demoversion med kabel också.
Har haft lite motorkrångel med med vibrationer vid 1800 varv och lite trög acceleration mellan 2000-2500 varv, sen har ECC:n blinkat med två orangea lampor lite för många gånger så jag tänkte jag skulle kika efter det med.
Det visade sig att DSA:n stängt av pga av att bromsning indikerats för lång tid, bara att resetta så var det löst.
ECC:n ville inte funka att läsa av

så jag testade med de andra modellerna (det står ju bara S/V40 96-98 i menyn, jag har en -00) och med S/V70 ECC så fick jag uppkoppling i all fall:

Och det gick även att läsa felkod:

Då är bara frågan om den är korrekt och vad den betyder, DTC7?
Finns det någon annan mjukvara som fungerar på liknande sätt med samma kabel? Eller är det Vol-FCR som är DET som gäller?
- - rolig och klämkäck signatur
V70N 2.4 140Hk -04- -
