- mån 26 jul 2010, 10:19
Enzo skrev:Ser man inte att det är stor skillnad mellan exv. en ny Passat och en ny E -klass så är frågan nog mer hur dålig syn den personen har kvar på sitt enda kvarvarande öga................. ?:-/Steff 99 skrev:Tja, 5-serie touring är nog alternativ för många V/XC70-köpare t.ex., det var det för mig i alla fall och många kollegor. E-klass, A6 Avant m fl. I princip alla kombibilar i storleksklassen 4,70 - ca 5 meter.Enzo skrev:Tja, tre stadiga killar i 100-kgs klassen, hastigheten var lite lätt momsad hela tiden, dvs runt 20 över hastighetsbegränsningen och ingen särskild snålkörning men heller ingen sportkörning som ungtuppar. Men vi körde om när det behövdes osv. Som jämförelse ligger frugan på strax under 0,8 när hon pendlar till jobbet från Söder till Huddinge sjukhus med den, så den är snål där med.Vet inte vilken BMW du avser skulle vara konkurrent till Volvo, men de riktiga konkurenterna är väl VW, Skoda, Opel , Ford och någon Korean
Jag har sagt det tidigare, Volvo har lyckats och de står fan i mig inte konkurrenterna efter, trots att BMW-killarna gärna framhärdar att BMWs dieslar går på luft. Jag vet att så inte är fallet.
Jag själv började inför årets bilval att titta på 525xd, E220 Cdi, A6 och A4 Avant, Subaru Outback, Passat 4 Motion och V70 AWD/XC70. Så varför skulle de inte vara konkurrenter?
Ibland förundras jag över folks enögdhet.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm