Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mauricef
My2011 Xc60 fwd D3 automatic summum
Never used a RTI GPS so it´s look like I need to go on a course to find out how it works.
Regards
Mauricef
av Robertson
Jag har ställt en fråga till webbmastern på volvo.se för att se om man kan få tag på en instruktionsbok för senaste RTI-versionen i nya S60.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
metal skrev:Till er som tycker Volvos inbyggda navigationssystem är kass: skulle ni vilja specificera mer exakt vad det är ni inte tycker är bra med den?

Är den långsam, typ att rösten säger till försent när du ska svänga o.s.v, eller är det skärmen/kartorna som är dåliga (otydliga etc)?

Skulle gärna vilja veta nackdelarna med systemet. :roll: Ni får gärna säga vad ni tycker är bra med den också. :)
-Interfacet ser ju ut som 1983-års version i RTI.....

-Köpte en liten lös navi för 1400:-,
-Den har 40 länder
-För några hundralappar köpte jag till nordamerika också inför semestertrippen dit.
-Den är toppmodern,
-Man uppdaterar kartorna via internet
-Den funkar i alla våra fyra fordon, bara att ta med sig
-Den funkar i hyrbilen
-Den funkar i fickan/handen när man går på promenad i semesterstaden man besöker
-Den funkar hemma/på hotellrummet när jag lägger upp alla rutter
-Den visar höjder när man kör i Alperna
-Om det kommer modernare grejjer nästa år kan man köpa en till för 1400kr istället för att lida med den inbyggda RTIn i 20 år tills bilen skrotas.
-Till Navin kan man köpa till massor med ny funktioner/kartor när man har lust.
-osv
-osv
inget av detta klarar RTI
och den kostar 1400 istället för 21000 kr.
skulle jag köpa RTI till alla våra 4 fordon skulle det ju bli över 80.000 kr mot 1400 kr för min navi som man tar med.

Det stora plusset med RTI är väl att det är snyggt med intergrerat (förutom GUI då) och att det är svårstulet.
Användarvisningsbild
av betterlead
metal skrev:Till er som tycker Volvos inbyggda navigationssystem är kass: skulle ni vilja specificera mer exakt vad det är ni inte tycker är bra med den?

Är den långsam, typ att rösten säger till försent när du ska svänga o.s.v, eller är det skärmen/kartorna som är dåliga (otydliga etc)?

Skulle gärna vilja veta nackdelarna med systemet. :roll: Ni får gärna säga vad ni tycker är bra med den också. :)

Läs lite här. De brister som beskrivs är ännu inte fixade. Ja, förutom att jag fått birdläge efter uppdatering.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 35&t=30577
av Robertson
Robertson skrev:Jag har ställt en fråga till webbmastern på volvo.se för att se om man kan få tag på en instruktionsbok för senaste RTI-versionen i nya S60.
Har fått svar från Volvo, de hade inte den nyaste versionen i pdf-format ännu så jag fick en variant från 2009, som finns länkad till i detta inlägg.

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]