NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rickardrules
Vad blev det för motor?
1,8F Perfekt med fri parkering här i gbg, endast 1000:- i fordonsskatt, 20% lägre försäkringskostnad, förhoppningsvis blir etanol billigare eller ligger kvar på samma pris nu när dem höjer skatten på bensin 1 Jan.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag funderar också skarpt på att beställa en ny V50 1.8F med R-design till våren. Dock är jag lite missnöjd med att det finns så lite lackkoder att välja mellan.
Synd att inte 490 Cameleon blå metallic finns tillsammans med r-design.

Är det någon som har sett hur 488 Gecko grön metallic ser ut?, jag har en Willow green metallic nu och tycker den är väldigt snygg.
av jensam
Jag tycker att Gecko grön är en riktigt snygg färg! Om jag hade beställt en ny bil hade den haft den färgen hel klart. Parkerade bredvid en i ett parkeringsgarage och kunde då direkt jämföra min Willow grön med denna (Gecko grön är mycket snyggare än Willow grön). Har även sett Gecko grön på en utställningsbil hos Bilia.
av Kelvin
FiddeUBC skrev:Jag funderar också skarpt på att beställa en ny V50 1.8F med R-design till våren. Dock är jag lite missnöjd med att det finns så lite lackkoder att välja mellan.
Synd att inte 490 Cameleon blå metallic finns tillsammans med r-design.

Är det någon som har sett hur 488 Gecko grön metallic ser ut?, jag har en Willow green metallic nu och tycker den är väldigt snygg.
Geckogrön är snyggt, ser dock ljusare ut i verkligheten än i katalogen, drar åt guld/gul i dagsljus. Min favorit är Mattguld!
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, vi får väl se hur det blir. Jag får ivrigt vänta ut vintern nu så jag kan köpa min nya till Våren.
Men det blir en 1.8F igen, är inte i behov av så stor motor + att man får 10 000kr extra att leka med. :lol:

Är det dubbla utblås även på 1.8F med r-design?
av PEETER
KLÄDSELN i Nya Volvobilarna är bara skit.Har en -09 3800mil.Strora sprickor i stolarna fram.
Man blir så besviken! Går det på garantin??
Användarvisningsbild
av crumpets
PEETER jag föreslår att du pratar med din volvoåterförsäljare. Går något sönder inom bara ett par år bör det gå på garantin, men det är ju alltid möjligt att de klämt in nån klausul om just klädsel.
Användarvisningsbild
av opA
FiddeUBC skrev:Okey, vi får väl se hur det blir. Jag får ivrigt vänta ut vintern nu så jag kan köpa min nya till Våren.
Men det blir en 1.8F igen, är inte i behov av så stor motor + att man får 10 000kr extra att leka med. :lol:

Är det dubbla utblås även på 1.8F med r-design?
Kunde inte hålla mig från att fråga.. Fidde, hur gick du från att vara helt inne på klenaste motorn till starkaste dieseln ? :mrgreen: :lol:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Haha, jadu det kan man undra.. Jag ångrar inte det direkt..
Körde volvos demobil med D5 3ggr tror jag och sen fick jag tom låna hem den över en helg o köra hur mycket jag ville, sen frågade säljaren mig när jag lämnade tillbaka den vad jag ville ha.. Svaret var inte så svårt :P

Sen fick jag ju dubbla rör också.
Men nästa bil vettefan om jag inte väljer till en automat också, för nästa bil blir också en diesel det är redan bestämt.
Användarvisningsbild
av opA
FiddeUBC skrev:Sen fick jag ju dubbla rör också.
Men nästa bil vettefan om jag inte väljer till en automat också, för nästa bil blir också en diesel det är redan bestämt.
Hehe grymt... jag ska ha första tjing på din bil, bara så du vet ! =)
Vill ha reda på innan du lägger ut den som annons, pris o.s.v.
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]