PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har upptäckt att *5-56* löser upp gummi!! kanske inte så bra om man har gummitätningar???
Spruta på *5-56* på torkarbladen så får du se.....hur dom blir!
Nu var det ju faktiskt så att slangarna skulle bytas. :) :)

Mvh GK
Användarvisningsbild
av filip2
slangarna är inte jätte vackra utanpå, så då är dom vell inte det invänidigt heller antar jag.

jag har i allafall hittat läckaget nu; vänster främmre bromstrumma, den har jag ju inte meckat med & den har ju funkat tidigare :(
av Topgun
filip2 skrev:slangarna är inte jätte vackra utanpå, så då är dom vell inte det invänidigt heller antar jag.

jag har i allafall hittat läckaget nu; vänster främmre bromstrumma, den har jag ju inte meckat med & den har ju funkat tidigare :(

-har du trummor?

*fniss
Användarvisningsbild
av filip2
Innan detta hände så luftade vi ju bromsarna; farsan satt å tryckte på pedalen å jag skruvade på nipplarna, glömde dock beräta att han inte ska trycka pedalen i botten, för då förstörs huvudcylinderns packningar av rosten som ofta finns i den främre (oanvända) delen av cylindern, står det i allafall i bosse bildoktorns bok.

å farsan tröck ju pedalen ända emot torped väggen :(
Användarvisningsbild
av filip2
Topgun skrev:
filip2 skrev:slangarna är inte jätte vackra utanpå, så då är dom vell inte det invänidigt heller antar jag.

-har du trummor?

*fniss
duett du vet...
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]