Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
StringerBell skrev:Den är flera cm bredare än V50 - om det är någon tröst.

+ lite lite längre i förarmiljöns sittdjup :lol:
av Kluster
Vilken fokusering på bagageutrymmet m.m. då V60 inte verkar bli ersättaren till V50.

Nu har ju t o m Volvo själva gått ut med att detta inte är en tradionell herrgårdsvagn utan en sports wagon. Det finns ju tydligen alternativ - om man nu inte har uppfattat det...
Användarvisningsbild
av CabBO
V60 är en Sports Wagon och inte herrgårdsvagn. Naturligtvis kommer man att jämföra utrymmet i V60 jämfört med V50/V70. Är man en familj eller kanske en sportfreak så vill man veta vilket utrymme man får av dom olika bilarna. Har man inga krav kan man gå endast på design och då finns V60 Sport Wagon som alternativ nu. Perfekt. Design/herrgårdsvagn/utrymme kontra design/sportwagon/utrymme. Jag tycker som i tidigare inlägg jag gjort att man skall inte klaga på utrymmena i V60. Det är och förblir en Sport Wagon. Alternativ finns. Leve designen. Finns det något som man kan klaga på så kan det kanske vara priset. Vi får se när V60 lanseras på vad den kostar.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Lever V50 kvar är det helt rimligt. Det är också rimligt mot bakgrund att sedan'er försvinner mer och mer. Att ha tre sedan'er i programmet var antagligen en för mycket.
Användarvisningsbild
av CabBO
StringerBell skrev:Lever V50 kvar är det helt rimligt. Det är också rimligt mot bakgrund att sedan'er försvinner mer och mer. Att ha tre sedan'er i programmet var antagligen en för mycket.

Menar du att en sedan försvinner efter S60 eller V60. Det skulle vara S40 i så fall väl.
Det närmsta året/åren efter lanseringen av V60 kommer att visa vilken bil köparen är intresserad av.
Användarvisningsbild
av opA
Och idag susade ännu en Volvo V60 förbi mig igen, fast idag åkte den åt motsatta hållet än sist... dock var det någon form av vinröd färg idag 8)

Ingen bild nu heller.. idag körde jag traktorekipage med snittvagn bakom..

Känns som man är rena rama mytomanen.. önskar verkligen jag kunde få en stillastående :evil:
Användarvisningsbild
av opA
Rödmetallic V60 idag.. :roll:

Dom måste komma från Volvo personvagnar i Skövde.. var på väg dit idag och möter en.. kan inte tänka mig någon annanstans.
Användarvisningsbild
av CabBO
Var den snygg i rödmetallic. Var det en ny färg eller vilken nyans hade den. Snart fångar du en på bild :D
Användarvisningsbild
av opA
CabBO skrev:Var den snygg i rödmetallic. Var det en ny färg eller vilken nyans hade den. Snart fångar du en på bild :D
Jag kan inte varenda färgkod Volvo har men tyckte den såg ut som alla andra röd-metallic.. t.ex samma heta rödfärg som V70 har 8)
Användarvisningsbild
av CabBO
Det är säkert S60 Flamenco röda färg du såg den hade. Den lanseras i bl a USA med den färgen. Finns till C70 också. Väldigt fin färg.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]

Huven indikerar öppen