Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pelirally
Hej!
Vet inte vilken modellbeteckning larmet har för manualen säger bara Volvo Guard Alarm system men fjärrkan är grå med en knapp och en lysdiod.
Inuti på kretskortet står att läsa: TX3A2 2090101A och på en liten lapp under svarta panelen: W436
Slutade bara gå en dag i kylan. Kollade lite i andra forum och det mesta jag hittade härleddes till fj.
Bytte givetvis knappcellerna i fj.
Fick fj. uppmätt av en händig radioamatör: -Sänder stark signal.
Lampan i statuspanelen på dörrstolpen blinkar också och indikerar inget fel i larmslinga.
Finns det något sätt att felsöka mer innan jag tvingas åka till Bilia?
Mvh Pälle
av DDD
Vad är det som inte fungerar? Förklara gärna även hur felet yttrar sig.
Grå dosa! Då är det troligen ett VGA I larm som du har.
Flyttar till rätt forumsdel. Utgår från att det gäller den bil som står i din info.
Användarvisningsbild
av Pelirally
Vad är det som inte fungerar? Förklara gärna även hur felet yttrar sig
Kan inte längre aktivera larmet!

Slutade bara gå en dag i kylan. Kollade lite i andra forum och det mesta jag hittade härleddes till fj.
Bytte givetvis knappcellerna i fj.
Fick fj. uppmätt av en händig radioamatör: -Sänder stark signal.
Lampan i statuspanelen på dörrstolpen blinkar också och indikerar inget fel i larmslinga.

Flyttar till rätt forumsdel
??? Vilken är det ?
av DDD
Jag kanske är otydlig?

Jag skulle vilja föreslå att du skriver lite mer info om vilket larm då har om det te.x är ett VGA I som jag gissar i ovanstående svar, om vilket fordon larmet sitter i. Ju mer du skriver desto lättare blir det för forumsmedlemmarna att hjälpa till samt att någon som använder forumets sökfunktion, vid ett senare tillfälle, kanske kan få hjälp via denna tråd.

Du skriver" Fick fj. uppmätt av en händig radioamatör: -Sänder stark signal.
Lampan i statuspanelen på dörrstolpen blinkar också och indikerar inget fel i larmslinga."

Jag frågar "Vad är det som inte fungerar? Förklara gärna även hur felet yttrar sig"

Du svarar" Kan inte längre aktivera larmet"

Om lampan i statuspanelen blinkar, är då inte larmet aktiverat? Och om "fj" sänder, hur yttrar sig problemet?

Blinkar lampan i statuspanelen utan att du tryckt på fjärrkontrollen?

Jag har redan flyttat tråden till rätt forumsdel och då har jag gissat att larmet kan sitta i en 854 2.5 SE som det står i din info.

MVH
av wexe
Du kan juh prova att synka dosan genom att slå av och på tändningen 5 gånger och lämna den på 5e gången sen trycka på dosan så ska den programeras in..
av DDD
Tror inte att det sistnämda fungerar på ett WGA I Larm, men rätta mig om jag har fel.
Om det nu är ett WGA I larm, som Pelirally har!?
Användarvisningsbild
av Pelirally
Jo, alltså:
Bilen det sitter i är en 854 2,5SE-95.
Det som inte fungerar är, att det går inte att med fjärrkontrollen sätta på larmet/låsa dörrarna.

Det där med synk efter 5 x tändning...
Värt ett försök.

Anyway: hade en reservdosa på landet så jag har åtminstone en som funkar
av lassefr
Angående volvo guard!Jo jag hade samma problem och hittade till slut felet!har samma bil som du och samma årsmodell!Min bil gick inte att låsa med fjärr men gick att låsa upp med fjärren!!!Jag bytte till slut reläet som är ett dubbel och sitter under ratten långt upp till vänster!Hittade ett på skroten o bytte o de funkade genast!!!
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]