NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whoppi
Vibrerar vid inbromsning på V50'n funderar på att byta bromsskivor och belägg fram själv.
Behövs några specialverktyg? Tips på mottages tacksamt.
Ska man köpa orginal, mekonomen eller biltema.
av finnepower
whoppi skrev:Vibrerar vid inbromsning på V50'n funderar på att byta bromsskivor och belägg fram själv.
Behövs några specialverktyg? Tips på mottages tacksamt.
Ska man köpa orginal, mekonomen eller biltema.
Har för mig att bromsoken sitter med 7mm insex nyckel. Inte så vanligt att man har den hemma.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
VXC70 skrev:beläggen är de väll inget fel på biltemas? är väll bromsskivorna som har ett ryckte om att bli Skev snabbt?
omman bromsar lungt dom första 100 milena så blir dom inte skeva, det gäller alla skivor
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Då har vi olika åsikter, jag menar på att det kan vara stor skillnad på olika skivor oavsett hur du nu bromsar in dina... Jag vet många som varit besvikna på Biltemas skivor, men dom KAN ha blivit bättre :shock:
Användarvisningsbild
av Tomas88
VXC70 skrev:beläggen är de väll inget fel på biltemas? är väll bromsskivorna som har ett ryckte om att bli Skev snabbt?
Har aldrig haft problem med Biltemas skivor eller belägg. Haft Biltemaskivor på två bilar hittills.
av whoppi
tycker mina belägg ser ok ut, kan man fuska lite och bara byta skivor, eller är det bara dumsnålt???
Tycker volvos egna orginalskivor är rätt kass, vet inte hur många jag bytt på min förra V50 2.0D, denna bilen V50 1.6D är känns lite snällare mot skivorna.
Nästa elbil från Volvo?

Designen är väl varken lockande eller fr[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]

Värmare XC60 22-

Jo, men vid minus 40 är det kraftig nedkylnin[…]

Kan du skruva själv? I så fall riv ner […]