Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Hemma från arvika, lyckades ådra mig fyra djupa repor på bakluckan ända ner i primern :roll: Jävla oflyt. Men imorrn ska AC:n på felsökning i alla fall.
Användarvisningsbild
av crumpets
Över 9000 spänn ville de har för AC:n. Det läckte i nipplarna till förångaren.
Nipplarna gick inte att köpa separat så han skulle få byta hela skiten, tror även det läckte lite i rören till den.

Nån som vet om det går att fulbyta dem själv? Samt rören till dem. Har tillgång till en hel del verktyg i kylteknikslabben i skolan, men måste ju veta hur det ska användas också.
av Candypig
crumpets skrev:Över 9000 spänn ville de har för AC:n. Det läckte i nipplarna till förångaren.
Nipplarna gick inte att köpa separat så han skulle få byta hela skiten, tror även det läckte lite i rören till den.

Nån som vet om det går att fulbyta dem själv? Samt rören till dem. Har tillgång till en hel del verktyg i kylteknikslabben i skolan, men måste ju veta hur det ska användas också.

Jag misstänkte att det skulle bli dyrt, det brukar ju vara det med bil-ac :cry:
Hoppas du kan lösa det själv. :idea:
Användarvisningsbild
av Zell
Jag var bakom handskfacket för ett par dagar sedan och skruvade, försökte bl.a. hitta var man kommer åt och byta luftspjället till golvet.
Jag kommer då definitivt inte åt förångaren från handskfacket. Den övre plasthalvan av luftkanalerna som täcker förångaren (och kupéfläkten för den delen och inåt mitten i bilen) är ihopskruvad uppifrån. Jag kommer omöjligt åt den från handskfacket.
Alla lösningar jag hittils sett för att byta förångaren görs genom att man river hela IPn. Därav kostnaden hos verkstad. Verkar gå på ungefär den summan enligt besked andra i forumet fått.

Har sett någon bild nånstans där de bara lyft av "taket" på IPn, kanske kommer man åt då?! Men jag vet inte om det var en bild från 85x ens.

Men, jag har inte heller gjort detta, så jag vet inte 100% säkert. Bara vad jag än så länge lyckats hitta info om.

(det gick för övrigt inte att byta luftspjället utan att riva heller vad jag kunde se)
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag lyckades skriva fel, menade kondensorn, inte förångaren :(
När jag pulade runt efter styrservot till acn så öppnade jag allt och pillade även lite på förångaren av ren nyfikenhet.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 47

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]