- fre 26 mar 2010, 18:16
Har en Volvo 850, -96:a, 2,5 som gått strax över 16000 mil. Det som hänt är att bilen, för en månad sen, började hacka vid jämn gas då den blivit varm. Detta sker företrädesvis på 3,4,5:ans växel och vid ca 1400 varv (och upphör strax efter 1500 varv). Men även på de lägre växlarna. Men bara när bilen är varmkörd. Så efter ca 10 min körning sätter det igång. Men så imorse bestämde sig bilen dessutom för att lägga av. I bästa rusningstrafik. Bilen dog helt enkelt i färd. Det går att starta den igen men den dör efter ett par sekunder. Fick bärga lilla Bettan....
Frågan är således hänger dessa två saker ihop med varandra? Eller kan det vara två av varandra oberoende fel? Och, naturligtvis, mottages tacksamt tips på vad det kan vara som kan ha gått galet!?
Bytte tändstift och bränsefilter för mindre än ett år sedan. Bilen visade snarliknande problem då, som försvann efter att vi bytt. Värt att veta kan vara att vi satte i en ny termostat alldeles innan problemen uppstod denna vända. Den gamla hade lagt av.
Är totalt sopren när det gäller bilar så jag hoppas nu på tips från er, tack på förhand!
Frågan är således hänger dessa två saker ihop med varandra? Eller kan det vara två av varandra oberoende fel? Och, naturligtvis, mottages tacksamt tips på vad det kan vara som kan ha gått galet!?
Bytte tändstift och bränsefilter för mindre än ett år sedan. Bilen visade snarliknande problem då, som försvann efter att vi bytt. Värt att veta kan vara att vi satte i en ny termostat alldeles innan problemen uppstod denna vända. Den gamla hade lagt av.
Är totalt sopren när det gäller bilar så jag hoppas nu på tips från er, tack på förhand!