Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertson
Är det någon som sett hur den nyaste GPS-navigeringen i Volvo fungerar? Är det någon skillnad mot förr eller är den fortfarande kass?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Den är uppgraderad.

Fortfarande kass? Jag har haft RTI i alla bilar sen det kom. Jag har aldrig blivit missnöjd, tycker att det funkar perfekt!
av Robertson
Det är möjligt att den aldrig varit kass, det är bara vad jag hört från andra. Själv har jag nu en av Garmins nyare (NÜVI 3790T) och är jättenöjd. Har uppmärksammat att Volvo erbjuder Garmin som "portabel" GPS.
Har Volvo själva utvecklat RTI eller är det en "kopia" av någon större navigeringsleverantör?
av tunnis
Ett tips är annars att låta Volvo eftermontera en Navigon 8410 med aktiv hållare.
Fungerar kanon och då får du Navteqs kartor i 2år framöver samt sparar 15000 kr :roll:
Användarvisningsbild
av metal
Till er som tycker Volvos inbyggda navigationssystem är kass: skulle ni vilja specificera mer exakt vad det är ni inte tycker är bra med den?

Är den långsam, typ att rösten säger till försent när du ska svänga o.s.v, eller är det skärmen/kartorna som är dåliga (otydliga etc)?

Skulle gärna vilja veta nackdelarna med systemet. :roll: Ni får gärna säga vad ni tycker är bra med den också. :)
Användarvisningsbild
av sand3rs
tunnis skrev:Ett tips är annars att låta Volvo eftermontera en Navigon 8410 med aktiv hållare.
Fungerar kanon och då får du Navteqs kartor i 2år framöver samt sparar 15000 kr :roll:
På s60, och jag antar även xc60? kostar den inbyggda navigatorn "bara" 9000kr. Betydligt mer prisvärt än den gamla varianten som du pratar om.
Användarvisningsbild
av Appel
sand3rs skrev:
tunnis skrev:Ett tips är annars att låta Volvo eftermontera en Navigon 8410 med aktiv hållare.
På s60, och jag antar även xc60? kostar den inbyggda navigatorn "bara" 9000kr. Betydligt mer prisvärt än den gamla varianten som du pratar om.
Stämmer med 9 000 till S60, men fortfarande 20 000 till XC60...
av perhall
Appel skrev:
sand3rs skrev:
Stämmer med 9 000 till S60, men fortfarande 20 000 till XC60...
Ja, och även 20 till S80, V70, V50 etc. men det beror ju på att man i S60 redan har färgskärm och lite grejer. Plus en anpassning till vad en GPS är värd... /PH

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]