Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag hittade en rolig blocket annons, jag citerar den för framtida exictens.
http://www.blocket.se/kristianstad/En_j ... a=23_8&w=0
Pris: 90 000:- Typ: Restaurang & Café

HEJSAN!
JAG HAR EN GATUKÖK SOM ÄR TILL SALU!
DEN SER JÄTTE FIN OCH FRÄCH UT.
UTRUSTNING:
*EN LÄSK KYL
*ETT LITET VANLIGT KYLSKÅP
*EN LITEN FRYS.
*EN VATTEN BAD SOM PLASERAD PÅ PREBBÄNKEN PÅ ETT FINT SÄTT. (MAN KAN ANVÄNDA DEN TILL KOKT KORV ELLER TILL POTATIS MOS ELLER VA NI VILL GÖRA MED DEN
*EN DISK HO SOM SITTER IHOP MED PREBBÄNKEN MED VARMT OCH KALLT VATTEN.
*ETT STEKBORD
*EN FLÄKT
*EN JÄTTE LÅNG KABEL FÖLJER MED! CA 20 METER ELLER LÄNGRE.
*TRAKTOR REGISTRERAD! MAN BEHÖVER INTE BESIKTIGA DEN.
*FÖR MER INFO RING GÄRNA.
* OBS VAGNEN SÄLJES TILL HÖGSBJUDANDE!
Användarvisningsbild
av bjompa
Särskrivar-vm

Å vad är en PREBBÄNK?
av Marbas
Jag har handlat korv från den korvkiosken. Korven va god, så det är säkert ett bra köp :wink:
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Och va 17 står det på vagnen "kat koot" ?
Säljer de kattkött, eller kat, sån där man tuggar o blir glad av?
av matzen10
En ung söt flicka kom cyklande till affären. Hon parkerade cyklen utanför och gick in för att handla. Medan hon va i affären, så ramlade hennes cykel omkull. En ung kille som står utanför affären med sina polare, ville vara lite tuff, så när flickan kom ut så ropade han:
-Ööhh bruden, cykeln svimmade visst.. Flickan svarade blixtsnabbt:
-Jadu grabben, de skulle du också ha gjort om du varit mellan mina ben i en timme!
av Cicaro
:lol:

Vet inte om jag dragit den här tidigare men pendlade från bollnäs till hudiksvall ett tag och på vägen mellan bollnäs och söderhamn är det ju fullt av fasta fartkameror, en dag hade manställt upp en extra fartkamera(sån som står på släp) mellan två av de fasta och därmed inte satt upp någon extra skylt om kameraövervakad väg.

Då hade någon ställt ett stort plakat bredvid med texten "Det här är elakt!"

Annars finns ju detta fina citat från ett domslut i högsta domstolen. Vem säger att jurister krånglar till det i onödan?

"Vid förflyttningfrån sittande ställning i en bils förarsäte till stående ställning på marken krävs en serie koordinerade rörelser. Vid nedsättande av fötter på marken och upprättning av kroppen till stående ställning sker samtidigt korrigerande rörelser för säkerställande av kroppsbalansen. Osäkerhet kan lätt uppstå vid utförande av erforderliga avvärjningsrörelser för att undvika fall mot marken. Urstigningen ur en bil från förarsätet får därför alltid anses innefatta ett speciellt riskmoment oavsett markens beskaffenhet."

Domen handlade om ett trafikskademål där en person skadat sig vid urstigning av bilen och ville ha ersättning från trafikförsäkringen, vilket denne fick(försäkringsbolaget menade att urstigning ur bil inte var en del av bilkörande)...
av *pettson*
Såna människor finns på riktigt.
En variant av detta hände mej på Opel när jag jobbade där. En trevlig brunett dök in o hämtade sin bil efter byte av bromsar. Samtidigt så sa hon. Så... ja just det, jag skulle behöva sån där 710. (första tanken var faktiskt om hon skulle ha en flaska 5.56)Vi blev ju frågande.. 710? Var sitter det? Vilken ända av bilen pratar vi om? Det var där fram under den där eller nåt och den var inte borta, skulle bara ha en till. Jäkligt nyfiken så sa jag att vi kunde gå o titta? Sagt och gjort så pekade hon på huven. Den är därunder. Så... upp med huven och stolt pekandes på oljelocket. DÄR! En sån där behöver jag.
Jag frågade varför hon behövde ett sånt? Det verkade inte vara fel på det? Då sa hon med stolt stämma, min kille har sagt att man hålla koll på nivån där och fylla på om det sjunker och nu när jag kikade så var det tomt.
Efter en stund konstaterade vi ihop att hon INTE ska kolla oljenivån i oljelocket. Att man kollar på oljestickan, att hon skulle köpa en liter olja att ha i bilen om nivån sjönk på stickan. Tänk vad 710 kan ställa till.
Användarvisningsbild
av Nexus
Vilka är snabbast att flytta, bögparet eller det lesbiska paret!?
Jo, bögparet så klart, de har redan packat skiten...!!!
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 199

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]