Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattiasL
hej jag har ett problem med min s40 T4 -98helt plötsligt när jag var och körde och tryckte ner kopplingen vid en korsning så ökade varvtalet till ca 1700varv.jag fortsatte köra en stund varven sjönk tänkte bara att jag hade kommit åt gasen men körde ca en mil och så började igen denna gång kollade jag att mattan inte var i kläm under gasen och tempen i bilen varför vet jag inte :) men det stod att den var "cold" efter en mils körning tycker det verkar konstigt.stängde av bilen och startade den direkt men fick gnugga ovanligt länge den har alltid haft lång fjäder men inte så här lång.den startade efter ett tag men gick lite ryckigt så jag stängde av och lät den stå ett tag.testade igen efter nån timme startade som vanligt gick som vanligt men efter ett tag körning likadant problem uppstår. nån som vet vad det kan vara för fel eller vars man kan börja felsöka? skulle verkligen uppskattas.
av pipen
mattiasL skrev:hej jag har ett problem med min s40 T4 -98helt plötsligt när jag var och körde och tryckte ner kopplingen vid en korsning så ökade varvtalet till ca 1700varv.jag fortsatte köra en stund varven sjönk tänkte bara att jag hade kommit åt gasen men körde ca en mil och så började igen denna gång kollade jag att mattan inte var i kläm under gasen och tempen i bilen varför vet jag inte :) men det stod att den var "cold" efter en mils körning tycker det verkar konstigt.stängde av bilen och startade den direkt men fick gnugga ovanligt länge den har alltid haft lång fjäder men inte så här lång.den startade efter ett tag men gick lite ryckigt så jag stängde av och lät den stå ett tag.testade igen efter nån timme startade som vanligt gick som vanligt men efter ett tag körning likadant problem uppstår. nån som vet vad det kan vara för fel eller vars man kan börja felsöka? skulle verkligen uppskattas.
Har bilen gamla styrboxen eller är den utbyt? Mycket krångel med styrboxen på den årsmodellen.
V60 sliter däck bak

Tack klacken! Då vet jag vilka det gäll[…]

XC70 2016

Ok. De där tror jag att jag sett när d[…]

De förväntar sig att nå över […]

Rotskyddsgarantin gäller vad jag först&[…]