Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johanjohan
hallå alla! ny på forumet men gammal volvoägare! har haft dom flesta volvomod. i min ägo och nu senast s70-99 som blir min sista volvo tror jag,fy fan vilket skit dom säljer,trasslat mest av alla bilar jag haft,mest framvagnsproblem,är en fena på att byta spindel! men skitsamma nu är det förutom ac som muckar så fönsterhissar,så min fråga,har 11V till panelen(spänningsmatning) enl schema så sitter det ett överlastrelä någonstans,misstänker spänningsfallet i den,men hittar det inte,var under instrumenpanelen på fs o snokade men tji relä där som jag kunde koppla samman med hissarna,vet någon var det sitter? felet på hissarna är det att dom funkar ibland men oftas så går dom en liten bit sedan slammrar reläerna i manöverpanelen i dörren.gäller alla dörrar,drog en ny tillfällig matning från batteri o då gick dom kanon! men det ska gå att laga kan man tycka utan att behöva dra nya kablar,någon som är duktig på elfel?
av rd350
"Standardfel" på dessa är knappsatsen i dörren, inte särskilt dyr. (sist jag kollade i alla fall!)
av johanjohan
hittade "felet" en säkring av märklig sort hade 17ohms motstånd! därav spänningsfallet,och jag som letat som fan under brädan! :oops: men va fan det gick till sej! kul för mej,men varför har man en säkring som inte är som andra,ser inte ens ut som en säkring! mera som ett litet relä! antagligen tål den effekt en längre stund än andra vanliga säkringar...kanske,tok-kör man alla hissa på en o samma gång så går det väl åt en massa ströming stuntals och en vanlig säkring hinner kanske brinna av.... typ, vi får se nu sitter det en vanlig säkring på 20A tills jag kommer in till volvo och talar om att dom gör skitbilar! måsaågott alla! :D
av *pettson*
johanjohan skrev:hittade "felet" en säkring av märklig sort hade 17ohms motstånd! därav spänningsfallet,och jag som letat som fan under brädan! :oops: men va fan det gick till sej! kul för mej,men varför har man en säkring som inte är som andra,ser inte ens ut som en säkring! mera som ett litet relä! antagligen tål den effekt en längre stund än andra vanliga säkringar...kanske,tok-kör man alla hissa på en o samma gång så går det väl åt en massa ströming stuntals och en vanlig säkring hinner kanske brinna av.... typ, vi får se nu sitter det en vanlig säkring på 20A tills jag kommer in till volvo och talar om att dom gör skitbilar! måsaågott alla! :D
Ser man inte skillnad på ett överströmsskydd/ termosäkring och en vanlig säkring. Och inte heller förstår skillnaden. Kanske man ändå inte är rätt man att gå in och berätta för volvo att dom gör skitbilar..

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]