Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentJ
Vilka bitar måste man byta för att få ett "Fas-II" utseende på en V40 av 99 års modell?

Vilka lister är annorlunda? Å passar de utan alltför mycket arbete?

Mina framskärmar ska bytas pga "stockholmsrost" så jag ska ändå riva en massa i nosen..
av pipen
Måste ha:

Framskrämar Fas II
Kofångare med krockbalken Fas II
Blinkers Fas II
Lister från Fas II har några styrklips som det inte finns hål för på Fas I (Dörrar)

Sen så hamnar framhjulen inte riktigt centrerat i hjulhusen pga. Fas II har andra bärarmar än Fas I
Användarvisningsbild
av KentJ
pipen skrev: Sen så hamnar framhjulen inte riktigt centrerat i hjulhusen pga. Fas II har andra bärarmar än Fas I
Går det att skifta bärarmarna, eller måste man byta hela fjäderbenen eller rent av hela framvagnen?
Användarvisningsbild
av KentJ
Hur är det med motorhuv och grill? Samma eller annorlunda?

Sen är det inredningen, passar exempelvis klimapanelen från en Fas-II:a? Tänker både rent fysiskt men även rent funktionsmässigt.
av Willis
Är det inte billigare och lättare att sälja V40:n du har nu och köpa en fräsch V40 Fas 2? ;)
Om du självfallet inte vill meka lite förstås :)
Användarvisningsbild
av KentJ
Willis skrev:Är det inte billigare och lättare att sälja V40:n du har nu och köpa en fräsch V40 Fas 2? ;)
Om du självfallet inte vill meka lite förstås :)
Förmodligen för att jag precis har köpt en mekaniskt mycket fin Fas 1:a (11500 mil), men den behöver nya framskärmar pga "storstadsrost". Å då tänkte jag som så att i och med att jag ändå måste riva större delen av nosen kanske man kan passa på och "göra nått snyggt".
av pipen
KentJ skrev:Hur är det med motorhuv och grill? Samma eller annorlunda?

Sen är det inredningen, passar exempelvis klimapanelen från en Fas-II:a? Tänker både rent fysiskt men även rent funktionsmässigt.
Motorhuv och grill är samma.

Den panelen skiljer sig en del eftersom fas 1 & 1,5 har mycket större vred och knappar mot fas 2. Sen tror jag inte funktionerna är likadan.
Körsträcka vid full laddning

Mycket möjligt att det är så

DYRA TORKARBLAD

Bosch har inga torkarblad med eluppvärmning o[…]

Polestar 4 på gång....

Mycket snyggare i vart fall, kan inte med bakdelen[…]

V70 D2 Felkod P259800

Hej alla! Vi har en V70 D2 Geartronic 2014 med D41[…]