NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gaasedal
Hej Allesammen :D

Jeg har lige købt min første Volvo, en V50 - D5, 2008 årsmodell. Jeg håber i vil tage godt imod mig, og jeg håber vi kan dele en masse tips og tricks :D

Den forrige ejer har været rigtig fin ved bilen, og den har masser af dejligt udstyr, men bedst er nu lyden fra den fine motor:-)

Jeg har nu haft den i cirka en måned, og jeg bliver bare gladere og gladere for hver dag for at være volvo-ejer :D
Hvordan ligger jeres forbrug på D5'eren? Jeg har ligget på 0.48 - 0.50 liter/milen på de 500 mil jeg nu har kørt i bilen - det synes jeg er rigtig dejligt :D

Her er et par billeder af min nye bil :D
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Rigtig god weekend til jer alle :D

Hilsen Anders fra Danmark 8)
Användarvisningsbild
av opA
Bland det snyggaste jag sett ! Wow ! 8)

Den där färgen var verkligen inget jag sett innan.. tror jag. Passar perfekt in i landskapet om inte annat ! :D

Verkar vara väldigt välutrustad med.. allt utom r-design ser de ut som !

Återigen, riktigt snygg bil och hoppas den kommer gå som en klocka ! :-)-)
av kebne
Hej. Kul att du hittade hit. Var själv i Dammark förra veckan på vår semester. Jag förvånades över hur få Volvo bilar jag såg. D5an verkar vara en toppenbil. Skulle gärna haft en själv om de inte varit så dyra i inköp.
av Twendor
En riktig fin bil. Absolutt blant de flotteste V50 bilene jeg har sett. :-)-)
Blir jo en riktig billig bil i forbruk, fylte jo selv diesel her i Danmark for 8.38 Dkr literen for bare noen timer siden :mrgreen:
De fleste Volvobilene jeg ser her nede, har faktisk utendlandske skilter?
Trodde vi hadde høye bilavgifter i Norge :-O)
F.eks min bil velutrustet XC60: Sverige 540 000. Norge 750 000. Danmark 1115000.
Ikke rart det for det meste ruller småbiler med med små motorer i Danmark nei!
Hadde jeg vært boende i Danmark med de flotte motorveiene ville jeg valgt en bil med en slik motor "D5" er toppen, da gjerne med en form for modifisering/trimming(vet ikke reglene og avgiftene i Danmark, så dette er bare en tanke).
Kos deg med bilen, og nyt sommeren i et flott land.
Mvh Twendor.
Användarvisningsbild
av gaasedal
Hej allesammen:-)

Tusind tak for de fine ord - jeg er også rigtig glad for min nye bil, og er godt tilfreds med at den skiller sig ud i mængden:-)

Men det er rigtigt at der faktisk ikke er så mange Volvo'er i Danmark, afgifterne gør at det er en for dyr bil for mange. Generelt er reglen at der lægges 180% afgift på nye biler :shock:
Denne bil har kostet lige under 700.000 dkr fra ny :???: blot på grund af de afgifter:-(

Men jeg er glad for bilen nu, den kører fantastisk, det er en drøm der er gået i opfyldelse for mig:-)

Eneste hage ved bilen er at den er sænket 45 mm, det ser fedt ud, men den er meget hård, og kan næsten ikke køre over nogle bump, det irriterer mig lidt, og jeg overvejer at skifte til volvo original eller original 20mm sænkning, nogle der har erfaring med det?
Användarvisningsbild
av opA
gaasedal skrev:Eneste hage ved bilen er at den er sænket 45 mm, det ser fedt ud, men den er meget hård, og kan næsten ikke køre over nogle bump, det irriterer mig lidt, og jeg overvejer at skifte til volvo original eller original 20mm sænkning, nogle der har erfaring med det?
Vet inte om ni har högre gupp i Danmark än i Sverige men jag kör med 35mm och har inga problem att komma fram någonstans.. :)
Användarvisningsbild
av gaasedal
opA skrev:
Vet inte om ni har högre gupp i Danmark än i Sverige men jag kör med 35mm och har inga problem att komma fram någonstans.. :)
Hehe, vi har mye høje gubb her i Danmark:-) ... nej - men når jeg kører på en lille gammel vej der er mye 'buet' så rammer jeg på bunden med midten af bilen, så jeg frygter for vinter og sne, om jeg kommer at fungere som et snowboard... :???: :-)

Kan man ikke få luft-affjedring så man kan hæve og sænke? :D
Användarvisningsbild
av opA
gaasedal skrev:Hehe, vi har mye høje gubb her i Danmark:-) ... nej - men når jeg kører på en lille gammel vej der er mye 'buet' så rammer jeg på bunden med midten af bilen, så jeg frygter for vinter og sne, om jeg kommer at fungere som et snowboard... :???: :-)

Kan man ikke få luft-affjedring så man kan hæve og sænke? :D
Jag kör på gamla grusvägar med hål i sig flera gånger i veckan.. har hänt att jag dippat i ett hål men återigen så tar jag inte i någonting :P

Detta med snö ska dock bli spännande till vintern.. oftast är vägarna plogade men det hände någon gång i vintras att vägen inte varit plogad och det stått 20-30cm snö på vägen.. helsike vad de gick trögt framåt :mrgreen:

Får väl se om bilen kommer agera "snowboard" som du sa det :D
Användarvisningsbild
av gaasedal
opA skrev:
Jag kör på gamla grusvägar med hål i sig flera gånger i veckan.. har hänt att jag dippat i ett hål men återigen så tar jag inte i någonting :P

Detta med snö ska dock bli spännande till vintern.. oftast är vägarna plogade men det hände någon gång i vintras att vägen inte varit plogad och det stått 20-30cm snö på vägen.. helsike vad de gick trögt framåt :mrgreen:

Får väl se om bilen kommer agera "snowboard" som du sa det :D
Jamen måske jeg også har været uheldig, men synes bare den er mye lav, og ville gerne sætte 225/45 dæk på istedet for 225/40 ... og så tror jeg ikke de kan være i skærmene uden at skrabe på:-(

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]