PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Bakrutan har förmodligen en gummilist på alla årsmodeller. I så fall ska blanklisten fästas i en läpp på gummilisten. Föreslår att du böjar med att lägga in t ex en elkabel med kanske 4mm diameter i spåret i gummilisten så att läppen lyfts. sedan är det "bara" att trä in metallisten och försiktigt lirka ut kabeln. Det brukar vara lite tålamodsprövande och några extra händer är bra att ha!

Framrutan är limmad och det ska finnas klammer monterade i samband med att rutan monteras. Saknas dessa så blir det svårt att få dit listen. Då måste rutan skaras ut först. Generellt rekommenderar jag att montera listen som sitter på nyare 240, den mest plastfästen som sitter fast på glaset. De äldre är elaka saker i stål som skär sönder lackeringen och orsakar rost. Rekommenderas bara till den totala originalfanatikern. Jag är själv starkt inriktad på ursprungliga delar på bilen men här går funktion före!

Upptäckte just att du har en -68, då kanske du har gummilist fram också?

Lycka till!
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]