NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:0-100 på 13,6?! Det kan väl inte stämma ändå?
Satt faktiskt och tänkte samma sak på vägen hem från stan precis.. jag kan få 0-100 på ungefär 9 sek.. nog fasiken ska väl din D5:a med chip komma i närheten iallafall :P
Vem är intresserad av acc 0-100? I dagens läge med någorlunda presterande bilar skiljer det tiondelar av en sekund. Dags att flytta detta till 0-200 eller 50-200km/tim eller extremt 100-400km/tim.
Varför ska någon torska på en taskig start och spinna bort sig?
En fotogenlampa (Dieselmotor för er som inte förstår) är inte pigg i registret 0-100. Utnjyttna era Nm istället när ni väl kommit upp hasighet och slipper växla så ofta.
Tyvärr så har jag piskat allt vad diesel heter och miljövännernas etanol bilar med hästlängder oavsett bilfabrikat. Bensin äger för stunden.(och lite aerodýnamik och vikt + erfarenhet :D )
Senast redigerad av 1 hozz, redigerad totalt 0 gånger.
hozz skrev:Vem är intresserad av acc 0-100? I dagens läge med någorlunda presterande bilar skiljer det tiondelar av en sekund.
Men nu skiljde det ändå inte tiondels sekunder utan mer flera sekunder ;)
Kod: Markera allt
Men nu skiljde det ändå inte tiondels sekunder utan mer flera sekunder 
Nu skrev jag :I dagens läge med någorlunda presterande bilar skiljer det tiondelar av en sekund.
Kallar du en D5:a för en presterande bil vid 0-100?
hozz skrev:Nu skrev jag :I dagens läge med någorlunda presterande bilar skiljer det tiondelar av en sekund.
Kallar du en D5:a för en presterande bil vid 0-100?
Jag jämförde D5:an mot min egna slöa 2,4i ;-//
En jämförelse mellan D5:an och din 2,4i från t.ex 50-200 kanske inte blir till din besvikelse. :o
Fick vi bara ut 100% etanol ur pumparna så vore det nått. Sommaretanolen innehåller 15% bensin och till vintern ännu mer.
Slarvigt uttryck av mig att kalla bensin/etanol (E85) för bensin. Jag jämförde bensin och diesel och inte "blandgroggen". Annars är ju Nitrometan rätt så häftigt :)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]