Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en fråga....svärfar drog ut spridarna o då ramla packningarna...har 5 st men ska dom sitta med dubbla upptill i spridarröret eller ska det sitta nertill på spridarna när man sticker ner dom i insuget???? Alltså om man kör upp spridaren i spridarröret är det en oring som ska ligga i röret eller skall det läggas på det nedre på spridaren som körs ner i insugsröret...vet ej om jag nu formelerar mig rätt...men kan någon snälla hjälpa mig o svara på detta för det är det enda som är kvar på bilen efter toppraset...lite surt o bli stående pga en oring????? inte injektorpackningen nu menar jag utan ska det sitta en oring till i insuget med injektorpackningen eller skall det sitta på spridaren upptill o sen i fuelrailen????
Tjenare!

Meckade med spridarna idag...

Det sitter två oringar på själva spridaren, en uppe och en nere.

Det sitter även en tunn gummipackning som sitter i själva bryggan. Den lägger man i i själva hålet där spridaren ska sitta. Är lätt att tappa....

Jag stoppade först in den tunna packningen, höll för med fingret och sen satt jag in spridaren.

Tryck sedan dit de gröna packningarna ring hålen i insuget.

Sen dit med bryggan med spridarna på...

Lägg dit lite olja på oringarna på spridarna innan du trycker dit dem, annars kan oringarna gå sönder..

Tony

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]