- tor 08 jul 2010, 21:18
#425717
Hej.
Är det någon som kan svara på ovan/detta?
Hur man än söker på nätet så är den efterfrågade infon inte så lätt att få tag på. Jag kan garantera att det är flera som undrar samma saker som mig, dock kanske folk inte vill verkar okunniga/dumma som jag! 8)
Ska man fylla på Glykol när motorn är igång?
Ska man göra det etappvis - hur går det till?
Vad händer med Glykolen när motorn startas respektive stängs av?
Om Glykolen har sugits in i (?), stannar den där då även när man stänger av motorn pga ett upparbetat tryck eller kommer den att tryckas ut i expansionskärlet?
Är det kanske så att Glykolen inte alls sugs inåt utan att det ständig skall vara ett tryck ut mot expansionskärlet?
Kylarlocket skall ge ifrån sig ett litet pysande ljud som kan höras när man stänger av motorn, i de fall då det är övertryck? Ja eller nej?
Ser fram emot att bli utbildad!
Är det någon som kan svara på ovan/detta?
Hur man än söker på nätet så är den efterfrågade infon inte så lätt att få tag på. Jag kan garantera att det är flera som undrar samma saker som mig, dock kanske folk inte vill verkar okunniga/dumma som jag! 8)
Ska man fylla på Glykol när motorn är igång?
Ska man göra det etappvis - hur går det till?
Vad händer med Glykolen när motorn startas respektive stängs av?
Om Glykolen har sugits in i (?), stannar den där då även när man stänger av motorn pga ett upparbetat tryck eller kommer den att tryckas ut i expansionskärlet?
Är det kanske så att Glykolen inte alls sugs inåt utan att det ständig skall vara ett tryck ut mot expansionskärlet?
Kylarlocket skall ge ifrån sig ett litet pysande ljud som kan höras när man stänger av motorn, i de fall då det är övertryck? Ja eller nej?
Ser fram emot att bli utbildad!