- tor 08 jul 2010, 00:00
Jag ser fler anledningar till att bryta oljeberoender än att fortsätta med det även om vi bortser från miljöfrågan. Det skulle ärligt talat vara rätt skönt att slippa behöva ha med suspekta arabstater vars värderingar knappt ens nått till medeltidsnivå, att göra. Men visst, jag kan inte som genom ett trollslag börja tanka min XC70 2,5T med biobränsle bara för att vänstern höjer skatten på bensin/diesel och inte ger mig något hållbart alternativ.
Lyssna på de bolag som tar upp denna olja i världen och det finns rejält med olja minst 150 år till.Allt detta om bristande resurser och sinande tillgångar är som vanligt ett fult spel för att komma över mer av de arbetandes pengar,Klart som korvspad att oljebolagen säger att det finns hur mycket olja som helst. Vad tror du skulle hända med dem om de sa att oljan började sina? Tror du att aktieägarna skulle gilla det? De har det största av egenintresse i att hålla oljeberoendet igång.

Jag ser fler anledningar till att bryta oljeberoender än att fortsätta med det även om vi bortser från miljöfrågan. Det skulle ärligt talat vara rätt skönt att slippa behöva ha med suspekta arabstater vars värderingar knappt ens nått till medeltidsnivå, att göra. Men visst, jag kan inte som genom ett trollslag börja tanka min XC70 2,5T med biobränsle bara för att vänstern höjer skatten på bensin/diesel och inte ger mig något hållbart alternativ.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"