Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Var inom och bokade tid för reg.besiktning. Han sa att det skulle ta 20 min ungefär. Vet dock inte vad som görs. Man får med ett papper från verkstan där det står vad den nya effekten blir.
av Halvmas
Schytten skrev:Gött !! Äntligen !!

Och beställt är det, på fredag händer det :D :D :D :D
Kör du Aut eller manuell? Lova att återkom med rapport om uppgraderingen. Går i samma banor men tycker motorn i original ändå passar bilen bra, men som sagt mycket vill ha mer... :lol:
av XC60MY10
XC90_Executive skrev:Det går att trimma V70 D5 MY10, som är samma dubbelturbo-maskin som sitter i t.ex XC60.
Det er riktig når det gjelder V70 D5 my10, men når det gjelder V70 2,4 my10 er det snakk om 175 hk enkeltturbo -samme som i XC60 drive my10- og ikke 163 hk dobbelturbo som sitter i XC60 2,4 163hk my10.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Var inom och bokade tid för reg.besiktning. Han sa att det skulle ta 20 min ungefär. Vet dock inte vad som görs. Man får med ett papper från verkstan där det står vad den nya effekten blir.
Bamse skrev:... dock kostar reg.besiktningen 770 kr om jag minns rätt - tog max 5 minuter (besiktningsmannen körde bilen rakt igenom hallen, och sa att han var färdig). Det blir väl nästan 10,000 kr/timmen i arvode - inte illa.
av Schytten
Halvmas skrev:
Schytten skrev:Gött !! Äntligen !!

Och beställt är det, på fredag händer det :D :D :D :D
Kör du Aut eller manuell? Lova att återkom med rapport om uppgraderingen. Går i samma banor men tycker motorn i original ändå passar bilen bra, men som sagt mycket vill ha mer... :lol:

Jag köm AUT, och den är mycket, mycket mjukare i växlingarna.
Samt att registret framför allt över 50Km/h är en stor skillnad.
Rekomenderas varmt..... !!

Håller också med talarare angående besikningen. Kostar 770kr och tar ca 2-3 minuter. Märks att Bilprovningen är en statlig anstalt. Och det skall bli skönt att marknaden öppnas så att fler aktörer kan göra det lite mer konkurenskraftigare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag var ute igår och testade ordentligt. Vid väldigt "inspirerad" körning märks det stor skillnad. 50+ drar den mycket starkare och man känner att den har betydligt mer ork precis efter nästa växel har gått i.
av Halvmas
Schytten skrev: Jag köm AUT, och den är mycket, mycket mjukare i växlingarna.
Samt att registret framför allt över 50Km/h är en stor skillnad.
Rekomenderas varmt..... !!
Precis vad jag inte ville höra :wink:
Jag tycker dock att min växlar smekande mjukt redan idag men du kan säkert ha rätt.
Blir till att gå på operation övertalning om ett tag igen med andra ord.
Återkom gärna med mer input när du kört ett tag.
av Twendor
Twendor skrev:Polestar :idea:

La oss med 2.4D-AWD også få opgraderingen. :D
Evt dele den opp som to inngrep.
1. Oppgradering fra 163hk til 205hk(samme som D5) Motoren er jo allerede en nedkryptert D5 motor. "ca 5000-6000 kr.
2. Deretter den samme oppgraderingen som snart blir mulig til D5. Fra 205 hk til ca 225 hk til samme pris som andre oppgraderinger 8900kr.
3.Fornøyde bileiere. :-)-)
4.Ingen Polestar til den motoren :-O) = Endel misfornøyde som oppsøker det private trimmarkedet ;-//
Og dermed finner ut at andre er like gode eller tilogmed bedre. Og dermed er tapte framtidige kunder hos Polestar.

En liten ønskedrøm, men absolutt en mulighet som kan gjennomføres.

Twendor.
Skriver på mitt eget innlegg :roll:
Jeg kom til å lese et av mine tidligere innlegg :mrgreen: . Og det ble jo slik at Polestar faktisk slapp trim til denne motoren. Eneste forskjellen var at de ikke tok ekstra betalt for å oppgradere 2.4D-awd sammenlignet med D5.
Man får nesten tro at både Polestar og Volvo leser innlegg på forumet :-)-)

Tjena. Jodå det måste monteras last p&[…]

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]