- mån 08 feb 2010, 10:19
Jag har också förstått att en PPC kan ge lite underlig info. Tror att själva koden t.ex. 2120, 0095 osv stämmer.
Men översättningen blir svår då de kan betyda lite olika beroende på år / modell. Därför räknas 4-5 olika betydelser upp.
Visst BCM finns inte på den årsmodellen, men ABS har samma adress på nätverket när det gäller diagnos.
Letade lite i mina filer så fick jag fram att ABS-0095 betyder "wrong CAN configuration file", 0093 hittade jag inget på dock.
Och CEM-E000 betyder "CAN transmit/recieve error"
Så det känns som det skulle kunna vara något problem med nätverket isåfall.
(Nu när jag läser igenom allt så förstår jag hur dumt det var att antyda att batteriet kunde vara orsaken till att bilen gick så dåligt)
Men översättningen blir svår då de kan betyda lite olika beroende på år / modell. Därför räknas 4-5 olika betydelser upp.
Visst BCM finns inte på den årsmodellen, men ABS har samma adress på nätverket när det gäller diagnos.
Letade lite i mina filer så fick jag fram att ABS-0095 betyder "wrong CAN configuration file", 0093 hittade jag inget på dock.
Och CEM-E000 betyder "CAN transmit/recieve error"
Så det känns som det skulle kunna vara något problem med nätverket isåfall.
(Nu när jag läser igenom allt så förstår jag hur dumt det var att antyda att batteriet kunde vara orsaken till att bilen gick så dåligt)
Sparkz skrev: Åter till mina problem om Carman har några idéer? Liknande symptom och koder. Jag var inne på CEM först eftersom jag hade kommunikationsproblem på både HS och LS-Can (DIM, UEM, SRS och nån mer) ABS-styrenheten verkar OK i det här fallet, jag får inget annat än 60 Ohm över CAN.Ett CAN nät har 2 termineringmotstånd på 120 ohm, så 60 Ohm om du mäter borde väl stämma isåfall?
- By MrS60II