Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

andersheterjag skrev:Rackarns ren och snygg, Wendtan! :)

Har du köpt något R-relaterat i efterhand eller är allt "från fabrik"?
Tackar för kommentarer! :-)-)

Nej, inget är eftermonterat, såhär ser en r-design V50 ut från fabrik. tom velourmattorna medföljer 8)
Jag gillar själv inredningen skarpt, skall man säga något negativt om den så är det att creme läder inte är så enormt praktiskt om man gillar att ha jeans på sig.
Men det är väldigt enkelt att få rent med rätt läderkitt.
Nya sommardäck inhandlade runt om. Jag funderade på sportcontact 3 men fick ett väldigt bra pris på Michelin Pilot Sport 3.
Jag återkommer med omdöme kring dessa då det är ett förhållandevis nytt däck på marknaden.
Bild
Jag valde för övrigt 225/45/17 denna gången då jag stört mig lite på hur smalt 205/50/17 såg ut. Rullomkrets skillnad var i princip obefintlig. Gps sade att felvisning var 1 km/h vid 120 km/h.

Jag valde mellan sportcontact 3 och dessa som sagt, rullmotståndet i michelindäcken är markant lägre. treadware talen talar för att michelindäcket kommer rulla lite längre med.
Mina spontana reaktioner hitills är: Greppet är helt osannolikt bra! Jämfört med mina ps2 som satt på t5an så är det absolut ett snäpp upp.
Komforten är betydligt bättre än med mina sportcontact 2. Det lades i 3,0 kg och vägskarvar osv är betydligt mindre stötiga att passera. De är generellt betydligt tystare än något annat högprestanda däck jag kört på. Det är dessutom kampanj på 225/45/17 så mer än 1500 kr st skall ni inte behöva betala inkl montering.
Varför säljer inte Volvo dessa krokar original istället för de som kräver en ful svart plastkåpa? Det där draget såg ju grymt diskret ut.
andreas_lofgren skrev:Varför säljer inte Volvo dessa krokar original istället för de som kräver en ful svart plastkåpa? Det där draget såg ju grymt diskret ut.

Välbefogad fråga får jag säga, tillverkaren är Westfalia som tillsammans med Brink är en av de största i världen. Kvalite och passform är riktigt bra.
Kroken fästs underifrån, istället för bakifrån som volvos variant. Därav den diskreta installationen.
Funderar på att spraya det röda skyddet svart, då kommer inte fästet synas alls om man inte lägger sig ned på knä och tittar under.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]