Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60MY10
Er det noen som har noen erfaringer med den siste optimeringsløsningen til BSR? I markedsføringen sier de at man selv kan optimere på 5 minutter, og på samme måte stille bilen tilbake til original program.
av Twendor
Med PPC-3 fra BSR tar det ca 70 secunder(1 min og 10 sec), både å optimere bilen og evt sette den tilbake til originalt igjen.
Men først må man få avkodet styreenheten hos bsr, da den er kryptert. Sendes med posten eller oppsøker Bsr.
Med PPC-3 boksen har man også feilkodeleser inkludert. Å lese feilkoder fra bilen tar ca 10 sekunder, det sammen om man ønsker å slette disse.
Mvh Twendor
Användarvisningsbild
av oilburner
Eneste aberet er at du må stoppe motoren for å endre programmet. Med norske øyne ville det vært ideelt med mulighet til å gjøre dette ved å hoste tre ganger mens motoren er igang og helst på 5 sek, he he. Det kommer nok en gang. Intil den dagen kommer så får vi ta en kjangs og håpe det beste. :D :D
av Twendor
:-)-)
Du kan glede deg til mandag.
Mvh Twendor
av tunnis
Jensan - kommentera gärna vad du tycker sedan, fast det lär ju vara onödigt, lär ju bli viss skillnad med 80hk till :twisted:
Jag kommer också köra BSR, men vill komma upp i 500mil först, så man kan teckna deras motorgaranti.
av perhall
tunnis skrev:Jensan - kommentera gärna vad du tycker sedan, fast det lär ju vara onödigt, lär ju bli viss skillnad med 80hk till :twisted:
Jag kommer också köra BSR, men vill komma upp i 500mil först, så man kan teckna deras motorgaranti.
Ja, det lär behövas om du byter från en T6... men med BSR kommer du att bli nöjd! /PH
av Jensan
Nu har jag kört ca 35mil med PPC 3 och det är Stor skillnad men 0-100kmh märks inte så mycket men när man gör en omkörning mellan 80-150 helt sjukt va bra den går då.
Jag har kört BMW 525D mellan 2005-2010 ca 35000mil och automaten i BMW är ju ljusår före Volvons jag tycker att Volvons aut växlar ner lite för ofta den borde använda vridet mer.Men summan är att jag är helnöjd men frågan är om det verkligen blir den effekten som BSR utlovar. Skulle tänka mig ca 220hk samt 470nm men det är svårt att säga..Men helt klart blev det en roligare bil..Återkommer när jag har lite mer koll på förbrukning mm.
av Twendor
Jensan skrev:Nu har jag kört ca 35mil med PPC 3 och det är Stor skillnad men 0-100kmh märks inte så mycket men när man gör en omkörning mellan 80-150 helt sjukt va bra den går då.
Jag har kört BMW 525D mellan 2005-2010 ca 35000mil och automaten i BMW är ju ljusår före Volvons jag tycker att Volvons aut växlar ner lite för ofta den borde använda vridet mer.Men summan är att jag är helnöjd men frågan är om det verkligen blir den effekten som BSR utlovar. Skulle tänka mig ca 220hk samt 470nm men det är svårt att säga..Men helt klart blev det en roligare bil..Återkommer när jag har lite mer koll på förbrukning mm.

Den jeg har kjørt med PPC3 gikk ned med ca 5 sec 0-100.(My10 -163 hk/420 Nm)
Jeg ville nesten påstå at den med trimmen hadde bedre effekt enn det BSR utlovet. Selvfølgelig vanskelig å måle eksakt, men en stoooor forskjell mot originalt. :-)-)
Lykke til med bilen og en riktig god sommer.
Twendor
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]