Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Det är electric silver på den bilen längst till höger, märkligt att det inte finns några såna bilar med den färgen hos dom du varit och kikat hos.
Här i Stockholm så har det sålts en hel del S40/V50 med den färgen.
Men man skall alltid se till att få se färgen live på nån bil då bilderna i katalogerna kan vara lite missvisande.
Vad är det för säljare ni har i skåne?
Användarvisningsbild
av Loner
Var in på volvo här i Östersund igår för att köpa lite smågrejor, passade på att titta i bilhallen, och vad fick jag då se...
Jo en Electric Silver V50 naturligtvis.. tyvärr har min kamera kommit på villovägar efter nyårsfirandet.

/L
av McDonald
Jensen skrev:Det är electric silver på den bilen längst till höger, märkligt att det inte finns några såna bilar med den färgen hos dom du varit och kikat hos.
Här i Stockholm så har det sålts en hel del S40/V50 med den färgen.
Men man skall alltid se till att få se färgen live på nån bil då bilderna i katalogerna kan vara lite missvisande.
Vad är det för säljare ni har i skåne?
De har sålt ett antal med den färgen men jag har missat dom då de stått på plan. Men i vilket fall som helst så har det mitt nummer hos två handlare som ringer så fort de får in en bil med den färgen. Har två månader på mig innan jag beställer och på den tiden skall dom rimligtvis hinna få in den färgen på nån bil tycker jag.

M
Loner skrev:
McDonald skrev:försäljaren... "vadå silver :???: ? silver som silver" får man då i svar.
Dom (i alla fall de frågat) begriper det inte.
Dessa okunning säljare, det är electric silver på bilen i broschyren, en mörkare silver, väldigt spänd på att få se den i verkligheten.

Gillar inte silver (426) som är på dagens volvo'sar, den är för ljus nästan vit enligt mig. Den gamla (130) var mycket finare, och electric silver kan bli min nya favvofärg bara jag får se den...

/L

Äntligen en som säger samma som jag visst f*n är 426 ljusare än tidigare silverlacker, har haft goa debatter om det här med polarna som säger som ovan beskrev en säljare, silver som silver, har själv en v70 04a med 426 silver och är riktigt trött på den, färgen alltså moa sidan blir det nog ny v70 i år ;-)
Användarvisningsbild
av Danneman
Hur som helst så ser färgen bra ut :)
:P
av agb007
Hej!

Electric silver har enligt min uppfattning inte mycket mer än namnet gemensamt med dagens silver. Metallgrå är nog det namnet jag hade gett den.
Kommer in vecka 20 på flera modeller.

Det är ingen ersättare till silver som står för drygt 20%. Electric silver räknar man med ska stå för 3%
Användarvisningsbild
av piddemannen
den färgen, har beställt den nya s80:n men de hade fått problem med att den inte blev samma nyans på alla detaljer, såsom plast, aluminium och plåt: Det blev den hederliga 426 (silver)
Användarvisningsbild
av 2013xc70
¨jeg har en v50 med silver electric metallic. tøff!!!!
av McDonald
Det blir inte denna färgen trots allt... tycker den var lite i skummaste laget då det var mulet/mörkt ute, såg för trist ut helt enkelt. Vanliga silverfärgen är då snyggare, måste betämma mig till imorrn.
Till råga på allt har volvo höjt priset på denna färgen för 07'orna, tror de tar 3500 kr mer än för de övriga metallicfärgerna.

M
av sportmomentum
Beställde först electric silvermetallic eftersom det inte fanns spoilerpaket framtaget än till 2007:modellen? konstigt
Huromhaver, några dagar senare ringde säljaren upp mig och sa att det gick bra att få detta nu men ej i kombination med electric silver metallic. Således fick det bli den "vanliga" i slutändan. Precis som på 2006 modellen således.

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]